Švedski H&M iznenadio je čak i najoptimističnije analitičare, njihovi poslovni rezultati pokazali su da je proteklog mjeseca prodaja dosegnula iznos od 4,2 milijarde eura što znači da je taj lanac trgovina odjećom ostvario skok prodaje od 19 posto na godišnjoj razini.
5posto
porasla je u kolovozu prodaja odjeće u Švedskoj
Kad je pak riječ o tromjesečnoj statistici, najnovije izvješće kaže da je prodaja 16 posto bolja nego u istom lanjskom razdoblju, no detaljni kvartalni podaci bit će objavljeni 25 rujna. A kad je riječ o kolovoškom skoku, u toj kompaniji objašnjavaju da je tom uspjehu "kumovala" Amerika, odnosno oporavak njezina gospodarstva, a kao ključne pokretače dobrih prodajnih rezultata navode i dobru internetsku prodaju te širenje asortimana.
Procjene analitičara
Inače, analitičari koji prate ovaj prodajni sektor, a koji su sudjelovali u Reutersovoj anketi, očekivali su da će H&M ostvariti porast prodaje od 13 posto, dakle, znatno niže od konačnih rezultata. Što se Hrvatske tiče, dostupni su samo podaci za proteklu godinu, u kojoj je švedski lanac prihod uvećao s 438 na 670 milijuna kuna, što ga je učinilo apsolutnim liderom među konkurencijom na našem tržištu.
438milijuna
kuna iznosio je lani prihod H&M-a na hrvatskom tržištu
Globalni trend
H&M-u prilog svakako ide i globalni trend koji ukazuje na rast prodaje odjeće. Prema podacima Reutersa, prodaja je u tom sektoru u Švedskoj u kolovozu porasla gotovo pet posto, a slična je situacija i u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je, primjerice, Gap već u kolovozu ispunio financijske planove za cijelu godinu. Ipak, analitičari su oprezni u predviđanjima za ostatak godine. Zarada bi, kažu, mogle biti niže zbog ogromne konkurencije i porasta plaća u Aziji, gdje mnogi proizvođači imaju svoje pogone.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu