CBA, hrvatski nacionalni trgovački lanac otvara u prvoj polovici iduće godine u Soblincu kraj Zagreba logističko distributivni i poslovni centar u sklopu kojeg će se nalaziti i prvi CBA supermarket. Vrijednost investicije je 6 milijuna eura. Cijeli kompleks prostirat će se na površini od oko 32.000 četvornih metara, a supermarket će imati oko tisuću četvornih metara prodajne površine.
Rast prihoda
CBA je osnovan prije pet godina u studenom mjesecu kada su se okupila, po uzoru na istoimeno udruženje u Mađarskoj, trgovačka poduzeća u cijeloj Hrvatskoj. Danas CBA čine osam članica: Bakmaz iz Zadra, Biljemerkant iz Osijeka, Boso iz Vinkovaca, IDIS iz Siska, Jolly-JBS iz Šibenika, PEMO iz Dubrovnika, Studenac iz Omiša i Trgonom iz Novog Marofa. CBA se etablirao na hrvatskom tržištu i u ovoj godini ostvarit će ukupni prihod od 3,45 milijardi kuna. U idućoj godini planiraju rast prihoda na 3,85 milijardi kuna. Prema prometu najveće članice su Studenac, zatim slijede Biljemerkant, Jolly-JBS, Boso, Trgonom, Pemo i Bakmaz. Najmanja je najmlađa članica – Idis u Sisku. U CBA tvrde da su drugi po veličini maloprodajni lanac na domaćem tržištu, s više od 600 maloprodajnih objekata koji se prostiru na gotovo 90.000 četvornih metara te zapošljavaju više od četiri tisuće djelatnika. Svaka od članica svake je godine ukupni prihod povećavala oko 20 posto i njihova je najveća prednost to što su prepoznatljivi na lokalnoj razini, a istodobno imaju i nacionalnu snagu. Od početka poslovanja, kaže Bojana Benović, direktorica marketinga, napravljene su promjene u asortimanu roba u kojem su sa 70 posto zastupljeni domaći proizvođači što je rezultat strateških partnerskih odnosa s domaćim proizvođačima. U skladu s tom orijentacijom ubrzano se razvijaju i proizvodi vlastitih robnih marki koje se prodaju pod sloganom “Moj izbor”. Robnih marki CBA danas ima tri stotine. U šestu godinu postojanja CBA ulazi s ciljem daljnjeg jačanja položaja na tržištu i rada na standardizaciji poslovanja na što se odnosi i nova investicija. Otvaranjem centra u Soblincu u kojem će se nalaziti prvi zajednički supermarket CBA se etablira i u neposrednoj blizini glavnoga grada gdje nema svojih trgovina. Naime, mrežom članstva CBA pokriva veći dio države osim što ga nema u Istri i središnjem dijelu Hrvatske. Najbolje je pokrivena Slavonija iako je grupa nešto oslabila kada je Minaco prije dvije godine kupila Billa, a Eru-Tornado preuzeo Merkator.
Dalmacija
U Slavoniji su još jaka poduzeća s tendencijom širenja, Biljemerkant i Boso. Vrlo dobro pozicionirani su i u Dalmaciji gdje najveći promet ima Studenac. CBA je osnovan radi promicanja interesa svojih članica, prvenstveno u ostvarivanju povoljnijih uvjeta nabave roba te smanjenja fiksnih troškova. Stoga je i osnovana centralna Uprava društva koja sklapa ugovore za svoje članice. Namjera im je okupljati manje i srednje velike trgovce kojima nude jedinstvenu nabavu, osiguranje cjenovne konkurentnosti, povećanje kvalitete ponude te razvijanje partnerskih odnosa s hrvatskim proizvođačima.
Zajednički marketing i razvoj
Osim toga, CBA ima zajednički korporativni marketing te razvitak kao što su prilagođavanje prodajne usluge te ujednačavanje poslovnih procesa. Isto tako sadašnje članice sustava imaju standarde poslovanja sustava CBA prema kojima kontinuirano uređuju eksterijer i interijer prodajnih objekata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu