Kada je prije nekoliko dana njemačka kompanija Fraport, koja upravlja aerodromima u Frankfurtu i još 12 gradova, postala novi vlasnik Aerodroma Ljubljana, u slovenskim medijima pisalo se da su Nijemci zainteresirani i za preuzimanje beogradskog aerodroma Nikola Tesla.
Time bi Fraport, kako se navodilo, zaokružio vlasništvo nad zračnim lukama u regiji, na pravcu od Ljubljane, preko Beograda do Sofije.Srpska vlada o tome se nije oglasila, ali je prema pisanju lista Danas gotovo sigurno da će umjesto Nijemaca Nikolu Teslu dobiti Arapi. Naime, nakon što je veliki avioprijevoznik Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata preuzeo manjinski paket, ali i potpuno upravljanje Jat Airwaysom, koji je postao Air Serbia, objavljeno je da su kompanije iz Emirata zainteresirane i za preuzimanje beogradskog aerodroma.
29posto
bili su viši prihodi Nikole Tesle u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje 2013.
Rast broja putnika
Međutim, riječ je o drukčijem aranžmanu od ljubljanskoga, jer vlada Srbije, kako piše Danas, nije spremna prodati aerodrom već ga želi dati investitoru pod koncesiju na 20 godina, za koje vrijeme bi mu prepustili cijeli prihod. No, država bi zahtijevala da ulagač u Beogradu izgradi drugu pistu, treći terminal koji bi koristila isključivo Air Serbia, obnovi prvi terminal, izgradi hotel i najveći regionalni cargo centar. Za sve to trebalo bi uložiti oko milijardu eura.Ranije se u srpskim medijima navodilo da je za realizaciju takvog posla zainteresirana vodeća emiratska građevinska kompanija Arabtec koja bi se povezala s još jednom tvrtkom iz Emirata. Predstavnici Arabteca ovog su ljeta posjetili vladu Srbije, gdje su pokrenuti pregovori oko koncesijskog ugovora. Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja, drži da Srbija ne treba prodati beogradski aerodrom jer on već sada pozitivno posluje, već bi trebalo postaviti profesionalni menadžment koji će unaprijediti poslovanje i tako pribaviti sredstva za eventualna proširenja i poboljšanje poslovanja.
"Najgore bi bilo kada bi se aerodrom prodao suvlasniku Air Serbie, jer bi to štetilo ostalim aviokompanijama ili bi se barem stekao dojam da to njima može štetiti", kaže Kovačević. Prema njegovim riječima, ne bi bilo dobro niti da se beogradski aerodrom proda Fraportu jer "Nikola Tesla je već sada uspješan aerodrom kojem nije potrebna dogradnja kapaciteta, kada niti ovi nisu do kraja iskorišteni". Beogradski aerodrom Nikola Tesla u prvih šest mjeseci ove godine ostvario je rast broja putnika za 32 posto, preko njega je letjelo gotovo dva milijuna putnika. Zrakoplovima Air Serbie prevezeno je čak 70 posto više putnika nego u prvih šest mjeseci prošle godine, uz rast prihoda od gotovo 80 posto.Dobit beogradskog aerodroma u prvih šest meseci 2014. godine iznosila je 481,9 milijuna dinara, što je 13 puta više nego u istom razdoblju 2013. Prihodi Nikole Tesle u istom razdoblju iznosili su 3,7 milijardi dinara, što je za 29 posto više nego od siječnja do lipnja 2013. godine.
Korist od Etihada
Prema pisanju agencije Beta, dolazak Etihada omogućio je zapošljavanje više od 300 građana Srbije. U Etihadu je posao dobilo više od 200 članova posade, četiri pilota, 30 radnika za rad s putnicima na aerodromu i više od 70 osoba na korporativnim pozicijama u raznim sektorima kompanije. Prije nekoliko dana objavljen je novi plan srpske vlade prema kojem bi se postojećoj tvrtki Aerodrom Nikola Tesla pripojilo 25 malih aerodroma, koliko ih ima u Srbiji. Redovni zračni promet, nakon što su prestali letovi s niškog aerodroma, odvija se samo s Aerodroma Nikola Tesla.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu