U samo dva dana potražnja je pokrila cjelokupnu ponudu dionica Alibaba Group, što pokazuje da vlada velik interes investitora za inicijalnu javnu ponudu dionica (IPO) te kineske internetske kompanije, koja bi mogla biti dosad rekordna u tehnološkom sektoru.
Te je podatke Reutersu otkrio izvor upoznat sa situacijom, no nije kazao kreće li se većina ponuda u planiranom rasponu cijene od 60 do 66 dolara. Iz Alibaba Groupa odbili su, pak, komentirati te navode.
Bude li oko 320 milijuna dionica Alibabe u IPO-u upisano po maksimalnoj cijeni od 66 dolara, kompanija bi prikupila 21,1 milijardu dolara, najviše u povijesti u tehnološkom sektoru, jer je Facebook u javnoj ponudi 2012. godine prikupio 16 milijardi dolara.
No, kako postoji i opcija za prodaju dodatnih dionica, javna ponuda Alibabe mogla bi postati i najveća u povijesti. Na taj bi način, naime, kompanija mogla prikupiti 24,3 milijarde dolara, čime bi nadmašila dosadašnji rekord Agricultural Bank of China koja je 2010. godine u IPO-u prikupila 22,1 milijardu dolara.
Javna ponuda dionica Alibabe započela je u ponedjeljak u New Yorku, a potom je suosnivač i izvršni direktor Jack Ma strategiju rasta kompanije i korporativnog upravljanja predstavio i investitorima u Bostonu.
Kako se očekuje, konačna cijena dionice u javnoj ponudi bit će određena 18. rujna, nakon prezentacijske turneje koja obuhvaća tri kontinenta – Sjevernu Ameriku, Europu i Aziju – a početak trgovanja njezinim dionicama na Wall Streetu očekuje se do kraja rujna.
Najveća kineska kompanija za e-trgovinu Alibaba ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini. Premda se tvrtka bavi i drugim internetskim uslugama, kao i 'cloud computingom', Alibaba više od 80 posto svojih prihoda ostvaruje na tri trgovačke platforme, na kojima prodaje sve – od šivače igle do namještaja i dječjih proizvoda.
Lani je time ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, dok je broj njezinih aktivnih korisnika porastao za 14 posto, na 230 milijuna, više nego što imaju Amazon.com i eBay zajedno. Pritom zapošljava oko 20.800 ljudi, manje od eBaya.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu