Poslao 235 radnika na burzu, no tvrdi da ima gotov plan izlaska Gredelja iz stečaja

Autor: Suzana Varošanec , 28. kolovoz 2014. u 22:01
Stečajni upravitelj Pero Hrkać ima mnogo prigovora na račun onih koji kvare posao Gredelju/Slavko Midžor/PIXSELL

Nacrt stečajnog plana predan je članovima Odbora, radi se na usklađivanju financijskih podataka.

Stečajni upravitelj Pero Hrkać dijeli otkaze u stečaju TŽV Gredelja te prijeti crnim scenarijem u slučaju likvidacije tvrtke: vozni će park Hrvatske željeznice servisirati i popravljati preko granice, tj. u Srbiji ili Rumunjskoj.

Kako se, naime, vjerovnicima ne bi gomilali gubici, strogo zabranjeni u stečaju, odlučio je: 235 radnika ide na burzu od 1. rujna. Svoju odluku pravda smanjenjem posla te izostankom očekivanih i naručenih poslova u 2014. Broj radnika od početka tog stečaja srezan je sa 1464 na aktualnih 496 radnika, no vrijeme curi i ne ide nabolje. Stečaj Gredelja za mjesec dana ući će u treću godinu, a vjerovnici trebaju odlučiti kako dalje. To bi trebalo biti jasno uskoro. Iz Gredelja su nam, naime, potvrdili da je stečajni plan u završnoj fazi izrade."Nacrt stečajnog plana predan je na uvid članovima Odbora te se još radi na usklađivanju financijskih podataka", stoji u pisanom odgovoru.

 

496radnika

danas ima Gredelj, prema 1464 na početku stečaja

Službeno, sljedeća sjednica Odbora vjerovnika bit će do kraja rujna, a svi su članovi tog tijela upoznati s trenutačnim stanjem. Neslužbeno, i država kao bivši vlasnik Gredelja sad pokazuje interes da se oporavljeni Gredelj stečajnim planom uspješno izvuče iz stečaja i spasi poslovanje. Ministar Siniša Hajdaš Dončić, doznajemo, ne bi htio da 120 godina poslovanja Gredelja okonča likvidacijom, pa će idućega tjedna prilikom gostovanja u Turkmenistanu u istoj delegaciji uz ministra biti i Hrkać. U potrazi za spasonosnim poslovima stečajni se upraviotelj upravo vraća iz Italije. Što je dogovorio i može li loš razvoj na domaćem tržištu i manjak posla komenzirati na međunarodnom, još je nepoznanica. Izgledi za to danas su lošiji, pa pregovori u kojima ima zadatak talijanske partnere uvjeriti da nastave poslovanje iako Gredelj više ne može dobiti bankarsku garanciju stoga su mnogo teži. Garancije kao sredstvo osiguranja za potrebe natjecanja i dobivanje posla danas su generalno sve veći problem, pa Hrkać kritizira posebno bankare.

Tvrdi da ih odbijaju unatoč pozitivnim rezultatima tvrtke i stanju računa, a konkretna šteta tako nastala izgubljeni su milijuni u Maroku na natječaju za izradu 50 putničkih vagona. Hrkać je s tim poslom računao. Mnogo je njegovih prigovora na račun onih koji kvare posao Gredelju, od maćehinskog odnosa HŽ-a koji je 2014. praktički obustavio Gredelju svoje narudžbe, preko propalog partnerstva s Končarom u poslu desetljeća (44 nova vlaka) do vjerovnika koji su prešutjeli ponudu američke kompanije NRE, s kojim Gredelj surađuje, da za 85 mil. dolara otkupi tražbine, dok ju je 96 posto radnika prihvatilo. 

Financije trpe

Loši u 2014. zbog stigmatizacije 

Stečajni će upravitelj poteze povući u tri koraka, kažu u Gredelju. Prvo treba točno definirati stečajni plan, koji treba prihvatiti Odbor vjerovnika i stečajni sudac, te slijedi odluka Skupštine vjerovnika. Na dva ispitna ročišta priznate tražbine prvog i drugog višeg isplatnog reda ukupno iznose 780 milijuna kuna. Gredelj lošije financijski posluje u 2014., a razlog je, kako tvrde, "ekskomunikacija i stigmatizacija društva u domaćem poslovnom okruženju".

Komentirajte prvi

New Report

Close