Proizvodnja namještaja: Što dolazak Ikee zapravo znači za trgovinu na malo

Autor: Suzana Varošanec , 20. kolovoz 2014. u 12:13
Photo: Petar Glebov/PIXSELL.

“Građani su još uvijek skloniji manjim kupnjama što pogoduje trgovačkim lancima poput Ikee i Emmezete, Prime, Bauhausa i Peveca”.

Trgovina na malo namještajem u 2013. godini ostvarila je za 19,3 milijuna kuna bolji konsolidirani financijski rezultat nego preklani, a zahvaljujući investiciji tvrtke Ikea Hrvatska d.o.o. došlo je i do znatnog rasta investicija u novu dugotrajnu imovinu u branši trgovine na malo namještajem, opremom za rasvjetu i ostalim proizvodima za kućanstvo u specijaliziranim prodavaonicama. Priopćila je to danas Financijska agencija navodeći s tim u vezi da je rast navedenih investicija lani iznosio 286,4 posto, odnosno investicije su poskočile sa 40,1 milijuna kuna u 2012. godini na 154,9 milijuna kuna u 2013. Pritom Fina i napominje da je takav rast rezultat investiranja u dugotrajnu imovinu tvrtke IKEA Hrvatska. 

Savjetnik norveškog fonda IEELD AS Drago Munjiza izjavio je za Poslovni dnevnik da je ta branša u znaku dinamičnih kretanja potaknutih Ikeinim dolaskom u Hrvatsku. Događaju se, kaže, pozitivne stvari jer s jedne strane velika Ikeina investicija podiže ukupni rezultat, dok se i konkurencija vrlo dobro pripremila, pa u svakom slučaju i ove godine prognozira nastavak rasta u trgovini na malo namještajem.   "Građani su još uvijek skloniji manjim kupnjama što pogoduje trgovačkim lancima poput Ikee i Emmezete, Prime, Bauhausa i Peveca. Ljudi se ipak u ovoj situaciji ne usude krenuti s velikim investicijama u kompletno preuređenje svojih interijera", kaže Munjiza. 

Od 273 poduzetnika, koliko ih je lani poslovalo u trgovini na malo namještajem, njih 141 poslovalo je s dobiti, a 132 s gubitkom. Zapošljavali su ukupno 2.331 radnika, što je manje nego u 2012. kad je u toj branši radilo 2.436 radnika. Prosječna mjesečna neto plaća u trgovini na malo namještajem lani je iznosila 4.753 kune što je  4,2 posto više nego u 2012. No, Finina usporedba, pak, po kriteriju prosječne bruto plaće u 2013. godini za 5 odabranih subjekata (s pretežitom ili jednom od djelatnosti trgovina na malo namještajem) pokazuje da je Ikea Hrvatska s 35.482 kuna prosječne bruto plaće lani bila najviše rangirana. Naime, za razliku od te tvrtke prosječna bruto plaća u tvrtki Kika namještaj lani je iznosila 7.776 kuna, a u Lesnini Hrvatska 8.661 kuna, dok je u Harvey Normanu Zagreb bila 8.114 kuna te u Jysku najnižih 6.001 kuna. No, kako ističe Munjiza za očekivati je da će maksimalni bruto kod Ikee ove godine biti 10-ak tisuća, dok za visoki lanjski bruto prosjek smatra da je vjerojatno rezultat toga što je i bio zaposlen menadžment. 

Inače, po klasičnom tranzicijskom receptu, dakle s manje zaposlenih, poduzetnici u djelatnosti trgovine na malo namještajem, ostvarili su lani veću dobit koja je iznosila 55,8 milijuna kuna, dok je preklani iznosila 36,5 milijuna kuna. Istovremeno, u 2013. godini je gubitak razdoblja smanjen sa 103,7 milijuna kuna koliko je ostvareno u 2012. godini na 68,1 milijun kuna u prošloj godini. 

Komentirajte prvi

New Report

Close