Dmitrij Železnjak, ruski poslovni čovjek koji se posljednjih desetak godina nastanio u Hrvatskoj i pokušavao ovdje pokrenuti poslovne projekte, konačno je počeo bilježiti pomak u poslovanju s proizvodnjom votke.
Njegova tvrtka Adriatic Distillers, koja u Donjem Prološcu pokraj Imotskog proizvodi votku Akvintu, prvi put od osnutka 2006. godine bilježi pozitivan rezultat. U financijskom izvješću za prošlu godinu tvrtka Adriatic Distillers iskazala je dobit od 13,9 milijuna kuna. Godinu ranije gubitak je iznosio 1,3 milijuna kuna, no ukupni gubici iz prethodnih godina, koje će Železnjak pokriti prvom ostvarenom dobiti ove tvrtke, prelaze iznos od 67 milijuna kuna.
67mil.
kuna premašuju gubici Akvinte iz prijašnjih godina
Zaboravljeni projekti
O samom poslovanju i plasmanu Akvinte na tržištu malo je informacija. Tek se iz financijskoga izvješća tvrtke doznaje kako je prodaja znatno skočila još 2012. godine, kad se sa simboličnih iznosa iz prethodnih godina podigla na gotovo 14 milijuna kuna. Lani je, pak, ta Železnjakova tvrtka ostvarila ukupne prihode veće od 39 milijuna kuna. Na kojem je tržištu taj vidljiv proboj ostvaren, nije poznato. Poznato je da taj proizvod premium votke ima visoku cijenu, posebice za hrvatsko tržište. No, početno je fokus Akvinte, kako je i sam Železnjak objašnjavao, bio na tržištu Velike Britanije, gdje se već u prvim godinama uspio izboriti za plasman u luksuznim restoranima, barovima i hotelima, pa čak i na letovima aviokompanije Virgin Atlantic. Plasman kroz police u trgovinama nije bio predviđen Železnjakovim poslovnim planovima, no objavljeno je bilo kako je ugovore o tome sklopio s Harrodsom.
Nakon britanskog tržišta sa svojom votkom proizvedenoj u Hrvatskoj Železnjak se najavljivao probijati i na sjevernoameričko tržište, pa čak i u Kinu, no je li rezultat vidljiv u poslovnim rezultatima potvrda da je u tome i počeo bilježiti uspjeh, iz Adriatic Distillersa nema informacija. Zapravo se o poslovanju Dmitrija Železnjaka posljednjih godina u Hrvatskoj jako malo zna. Nakon što je punio stupce svojim zahtjevima za kupnju državnih udjela u Dalmacijavinu i Imoti, o brojnim sponzorstvima kojima je pokušavao probiti birokratske i ostale barijere za realizaciju svojih ulagačkih projekata u nekretninskom i turističkom sektoru, te o razlazu s ruskim partnerima, Železnjak se potpuno povukao s javne scene. Planirao je, među ostalim, u hrvatski turizam uvesti najvišu hotelsku razinu, gradnju superluksuznih hotela kategorije "šest zvjezdica" po uzoru na Dubai, što je trebala biti investicija veća od 300 milijuna eura.
Samo šest radnika?
U Zagrebu je Železnjak počeo i projekt gradnje luksuznog naselja u naselju Mlinovi, no iz podataka o poslovanju njegovih ostalih tvrtki malo se doznaje o realizaciji poslova. Železnjak se odlučio potpuno distancirati i nestati s javne scene. Poznato je tek da se preselio iz Splita u Zagreb. Ono što je zanimljivo iz podataka o poslovanju tvrtke koji su objavljeni na portalu Poslovna.hr jest neobično mali broj zaposlenih u tvrtki za proizvodnju i prodaju votke. Adriatic Disteller, naime, zapošljava tek šest radnika. Ranijih godina u evidenciji se vodilo ukupno devet zaposlenika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu