U Kölnu je u srijedu počeo Gamescom najveći sajam igara i zabavnog softvera. O kolikom tržištu i njegovoj perspektivnosti je riječ najbolje ilustriraju podaci Gartnera da je lani vrijedilo 93,28 milijardi dolara, ove godine bi trebalo porasti na 101,6 milijardi dolara, dok bi dogodine trebalo doseći čak 111,057 milijardi dolara. Osim niza novih igara i konzola, tema ovog sajma su besplatne” igare.
Zabava je ozbiljan posao
Kako piše Deutsche Welle, bez diskriminacije već igraju i stari i mladi, i muškarci i žene. Dovoljno je ući u neko sredstvo javnog prometa i može se vidjeti kako gotovo svaki putnik gleda u zaslon i kucka po njemu. Potvrđuju to i statistike udruge za informatičke tehnologije Bitcom koje pokazuju da čak 84 posto ispitanika u dobi od 14 do 29 godina barem se “malo igra” na računalu, mobitelu ili konzoli, dok to čini i svaka druga osoba do 49 godina. Samo u Njemačkoj se oko 29 milijuna građana redovito ili povremeno igra na računalu, pametnom telefonu ili pak igračoj konzoli. Zato je i prije Gamescona bilo prodano čak više od 300 tisuća ulaznica.
Oko 650 izlagača iz više od 45 zemalja ovog “sajma za interaktivnu elektroniku zabave” brojnim posjetiteljima imat će što i pokazati. Osim nebrojenih novih naslova igara, tek u Kölnu posjetitelji će moći isprobati nove konzole za igru koje su predstavili i Sony i Microsoft. Naime, na sajmu u Los Angelesu su se i Playstation 4 i novi Xbox One mogli vidjeti samo iza stakla, a u Kölnu će ih moći i isprobati oni koji uspiju dočekaju svoj red.
Više nema sumnje kako je industrija zabavnog softvera doista postala prava, i to vrlo propulzivna industrija. Samo na njemačkom tržištu ove je godine zabilježen rast od 6 posto i tamošnje tržište vrijedi oko 800 milijuna eura. Najbrže raste sektor računalskih igara, iako mu je ozbiljna konkurencija segment zabavnih aplikacije za mobitele i tablete.
Samo u tom sektoru je u šest mjeseci ove godine zabilježen rast od 133 posto na 114 milijuna eura. Prema analizi Gartnera upravo taj segment tržišta u svijetu je lani vrijedio 13,2 milijarde dolara, ove godine će doseći 17,1 milijardu, a dogodine čak 22 milijarde dolara. Štoviše, baš taj segment pokazuje kako se može izuzetno dobro zarađivati i na besplatnim igrama.
Jer kako javlja Deutsche Welle, ako se neka igra i predstavlja kao besplatna, to nipošto ne znači da ne treba imati spreman novčanik – osobito ako ste spremni igrati tu igru ne satima, nego mjesecima. Problem je što i brojni roditelji ne zanju s kakvim se sve izazovima susreću njihova djeca što je nedavno pokazao i primjer desetogodišnjakinje koja je potrošila gotovo dvije tisuće eura igrajući igrice u kojoj je uređivala svoju farmu ponija. Takve mogućnosti unutar igara obično su osigurane povezane sa zaporkama i ponovnim upisivanjem podataka s kreditne kartice. No, kako primjećuje Deutsche Welle, ovi roditelji očito nisu mislili kako će njihova princeza spiskati toliki novac na nešto virtualno jer je za njega mogla dobiti i pravog ponija.
Akcija regulatora
Takvi slučajevi već su izazvali akciju američkih regulatora, a li i izazvali oprez Bruxellesa. Ipak stav Europske komisije je da su takve mogućnosti unutar igara legalan oblik trgovine, ali kako u svakom slučaju mora postojati propis gdje se korisnike takvih igara pravovremeno upozorava da one zapravo nisu besplatne. Ali i to, čulo se u Bruxellesu ovog srpnja, spada u nacionalno zakonodavstvo, a ne u propise EU.
Manje zbog kritika iz Bruxellesa, a više zbog najava Washingtona neke platforme su već najavile određene reforme. I Apple je načelno spreman na suradnju po tome pitanju te je spreman odreći se nekih, osobito sumnjivih potraživanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu