Jedan od triju državnih strateških projekata u Primorsko-goranskoj županiji, gradnja kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, za koji će tjedan, kad stignu radnici, mehanizacija, dizalice i platforme, potvrditi da je u Rijeci otvoreno jedno od najvećih gradilišta u njezinoj povijesti. Riječ je o investicijskom projektu, temeljnom dijelu projekta Rijeka Gateway, izuzetno važnom za nacionalno gospodarstvo koji uz postojeći kontejnerski terminal na Brajdici i prateću gradnju cestovne i željezničke mreže Rijeku pretvara u najveću kontejnersku luku na Sjevernom Jadranu, spremnu za jaku konkurenciju koja se žestoko natječe za preuzimanje robe s Dalekog istoka u Europu.
Grade i spojnu cestu
S konzorcijem talijanskih tvrtki na čelu s Grandi Lavori Fincositom Lučka uprava Rijeka prije dvije godine potpisala je ugovor o projektiranju i izgradnji terminala na Zagrebačkoj obali, vrijedan 70 milijuna eura. Financiranje je određeno kao kombinacija sredstava iz kredita Svjetske banke koja prati Gateway projekt i privatnog ulaganja.
“U prvoj fazi predviđamo gradnju pristaništa u dužini od 400 m s dubinom mora od najmanje 20 metara, što omogućava prihvat najvećih brodova. Usporedno s izgradnjom terminala počinje i gradnja spojne ceste D403, koja će povezati terminal s čvorom Škurinje na riječkoj obilaznici, kao i rekonstrukcija ranžirnog kolodvora za potrebe ukrcaja i iskrcaja kontejnera s vagona, u neposrednoj blizini novog terminala. Prema planovima, završetak gradnje očekuje se potkraj 2017. godine”, kaže Vlado Mezak, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
Svjetski igrači
Izgradnja još 280 metara obale i opremanje terminala financijska je obveza koncesionara, a natječaj za njegov izbor produljen je do kraja godine, upravo da bi se, objašnjava Mezak, izabrao najkvalitetniji partner. “Najznačajniji svjetski brodari i operateri pokazali su zanimanje za koncesiju na novom terminalu, no zatražili su produljenje roka za dostavu ponuda zbog previranja na tržištu brodskog prostora izazvanog raspadom Alijanse P3 (Maersk, CMA-CGM, MSC) i potencijalnim formiranjem manje Alijanse 2M, bez CMA-CGM-a, te utjecajem Alijanse CKYHE (Cosco, K Line, Yang Ming, Hanjin Shipping and Evergreen Line) na linijama Azija – Sredozemlje, kao i Alijanse G6 (APL, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, MOL, NYK Line, OOCL)”, objašnjava Mezak.
Infrastruktura
EU novac mamac za koncesionare
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak napominje da će Hrvatska do kraja godine aplicirati za sredstva Kohezijskog fonda (CEF) za sufinanciranje gradnje objekata infrastrukture na riječkom prometnom pravcu, što je za potencijalnog koncesionara dodatni plus zbog obveze gradnje još 280 metara obale. Potvrđuje da postoji interes i za gradnju obale u maksimalnoj dužini od 1200 metara, pa je i taj potencijal za zainteresirane koncesionare koji dugoročno planiraju razvoj i ulaganja i te kako značajna zbog mogućnosti ostvarenja većeg kontejnerskog prometa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A je li se to gradi terminal za kontejnere za smeće. I samo neka kontejneri budu puni plasticnih boca pohodit ce terminal pola Hrvatske.
sdp-ovci spinaju li spinaju, dokraja su uništili industriju u rijeci, kao i u zagrebu, no i dalje nastavljaju priče o svojim “strateškim projektima”, tako zovu svaki projekt gdje marksistički boljševici odlučuju o trošenju velikih svota novca.
tko samo malo zagugla na temu, otkrit će dosta o tome kako je rijeka nepovratno izgubila svaku tržišnu bitku s trstom i koprom, koji su jako blizu.
zadnja prilika im je bila ponuda samsunga da postanu glavnom uvoznom lukom samsunga u europu. samsnug je nudio i otvaranje dijela proizvodnje, suradnju sa sveučilištem, transfer znanja u plazma tehnologijama jedinstvenim u svijetu… i bahato su ih odbili, jer tu nema radnih mjesta za referente ono i dsz, marksističke ekonomiste i pravnike. takva prilika im neće doći za 100 godina.
da li su zbog toga odavno parkirana 4 broda pored most na folki….
izgledaju kao groblje ali me ne bi zacudilo kada bi imali neki popust prilikom koncesija.
Uključite se u raspravu