Vrtovi lunjskih maslina, novi turistički proizvod Paga otvoren u u listopadu prošle godine, u prvoj sezoni ostvaruje odlične rezultate, ističu u Maslinarskoj zadruzi Lun koja upravlja projektom. Radi se o tisućljetnim maslinicima koji se protežu na 24 hektara s više od 80.000 stabala maslina, a projekt revitalizacije vrijedan 600 tisuća eura sa 75 posto novca sufinancirala je Europska unija, uz Grad Novalju i Turističku zajednicu Novalje.
Staništem lunjskih maslina turisti mogu prošetati po 17 kilometara uređenih makadamskih puteva, informirati se na recepciji, te u kamenim kućicama degustirati i kupiti domaće proizvode – maslinovo ulje i sir, mendulate, smokvenjake, kekse s maslinovim uljem i lavandom, domaći med kadulje, ulje gospine trave, džem i ukusne likere te odabrati nešto iz bogate ponude autohtonih suvenira od maslinovog drva – mužare, žlice, kuhače, zdjele i daske za rezanje, koje se i najviše traže. Kroz maslinike se može provozati i s dva elektrovozila s ukupno 14 sjedala.
Već je predsezona donijela brojne goste u Lun, individualce, bicikliste, bajkere, skupine školske djece, studente i seniore, a dolaskom ljeta na recepciji i okolnim putevima prisutno je sve više turista. Radno vrijeme recepcije je ove godine produljeno pa je ona otvorena od 10 do 20 sati. Za razliku od proizvoda koji su ovisni o suncu, Lunjskim maslinicima kiša je upravo dovela goste.
„Prošle je godine zabilježeno oko 35 000 dolazaka posjetitelja, a primjerice, samo 22. srpnja ove godine Vrtove lunjskih maslina posjetilo je preko 3 000 posjetitelja s kopnene strane, i nekoliko stotina s morske, čime je, samo u jednom danu, dosegnuto oko 10% cjelokupnog lanjskog broja posjetitelja,“ kaže Želimir Badurina, upravitelj Maslinarske zadruge Lun, koja je uz tri stalna djelatnika zaposlila još i dva sezonska radnika.
U predsezoni su brojniji posjetitelji koji u Lun dolaze organizirano, uglavnom autobusima, i većinom su srednje i starije dobi. U glavnoj sezoni većina su gostiju individualci, koji dolaze cestom, a povećan je broj organiziranih izleta s morske strane (ponajviše s Raba i Krka,te nešto s Lošinja, Selca, i drugih kvarnerskih mjesta). Također, najviše dolaze gosti srednje i mlađe dobi i obitelji sa djecom školskog uzrasta. Gosti dolaze iz različitih zemalja, a najviše individualnih gostiju čine Slovenci.
Vizija razvoja podrazumijeva očuvanje prostora, obnovu suhozida te revitalizaciju maslina i maslinarstva, kao i obnovu pojilišta, dakle vraćanje starog sjaja lunjskoj maslinadi.
„Nadamo se da će biti kvalitetnih aktivnosti u tom pravcu u narednom razdoblju. Mogućnosti su ogromne, i one moraju biti u službi razvoja i napretka lokalnog stanovništva,“ zaključuje Badurina. U realizaciji spomenute vizije razvoja, znatno će pomoći i sredstva u okviru NIP projekta (EU Natura Integration Project) Svjetske banke, čije se odobrenje kroz formalni dio procedure uskoro očekuje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu