Tridesetak bivših radnika Gredelja u stečaju prosvjedovalo je danas pred tom Tvornicom željezničkih vagona, optužujući stečajnog upravitelja da im nije isplatio otpremnine i da želi uništiti tu tvrtku.
Bivši sindikalni povjerenik u Gredelju Željko Starčević izjavio je novinarima da im stečajni upravitelj Pero Hrkać već dvadeset mjeseci, otkad je 1500 ljudi dobilo otkaz, nije isplatio otpremnine.
Svim tim ljudima dužan je novce od kojih bi, možda, preživjeli jer su 20 mjeseci na burzi, kazao je Starčević na prosvjedu "Tko je kriv" koji je organizirala Udruga radničkih sindikata Hrvatske (URSH).
Hrkaća je prozvao da sve radi po naputku ministra pomorstva, prometa i veza Siniše Hajdaša Dončića.
Otkaz u Gredelju prvo je dobilo svih 1467 radnika, a sada ih je zaposleno oko 700, kaže Starčević i dodaje da su svi imali pravo na otpremninu što iznosi 280 milijuna kuna bruto.
Predsjednik URSH-a Damir Jakuš pita zašto je tvrtka, vrijedna preko milijardu kuna i u koju je uloženo preko 150 milijuna eura, morala završiti u stečaju, zašto ju je politika otjerala u stečaj.
"Tvrtka Gredelj napravljena je ovakva kakva kakva je, ovakvog kapaciteta i velične da bi ju na kraju onaj tko kupuje vlakove otjerao u stečaj, naprosto nevjerojatno", zaključio je Jakuš.
Jakuš tvrdi da je stečajni upravitelj nesposobnošću i nepotizmom praktično tjerao ljude koji su sposobni raditi vlakove.
Nastavili se svaki mjesec smanjivati broj radnika, tvrtka Gredelj u koju je uložen ogroman novac, na kraju će zarasti u travu te će ju netko kupiti za sitan novac, kazao je Jakuš.
Od DORH-a i Uskoka zatražio je da uđu u Gredelj i naprave ono što su, po njegovu mišljenju, trebali napraviti kad je tvrtka otišla u stečaj.
"Nitko nije našao za shodno otići pogledati tko je taj moćnik, tko može unišitit milijardu kuna našeg novca, tko je onaj tko može 1500 ljudi dati otkaz, od čega je polovica na birou", kazao je Jakuš.
Stečajni upravitelj je u očitovanju medijima naveo da Gredelj mora u dogledno vrijeme zaposliti sve svoje proizvodne kapacitete i time osigurati egzistenciju 735 danas zaposlenih.
"Svakodnevno se borimo sa izazovima na domaćem, a posebice na inozemnom tržištu, kako bi što više zaposlili proizvodne kapacitete Gredelja", naveo je Hrkać.
Dodao je da traju završni pregovori s tvrtkom Končar o sudjelovanju Gredelja u projektu proizvodnje novih vlakova za Hrvatske željeznice, a prošli tjedan sklopljen je ugovor s američkom tvrtkom NREC o proizvodnji četiri lokomotive.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu