Izvor: kakonaweb.tportal.hr
Autorica: Marina Jurak
Ako planirate ozbiljno koristiti društvene mreže u marketinške svrhe, brendiranje ili bilo što vezano uz promociju vašeg poslovanja, bez obzira na djelatnost kojom se bavite, najbolji način za praćenje svih aktivnosti je kreirati “urednički kalendar” koji će sadržavati upravo sve vezano uz vašu strategiju.
Koje su ključne prednosti kreiranja uredničkog kalendara te kako kreirati kalendar u 3 osnovna koraka saznali smo prošli tjedan, a sada ćemo malo detaljnije proći kroz njegove korake kreiranja.
1. Identificirajte svoje ciljeve i publiku
Prije kreiranja kalendara, definirajte i napravite popis glavnih ciljeva aktivnosti na društvenim mrežama. Započnite od definiranja ciljeva na godišnjoj bazi, a to će vam pomoći da lakše definirate svoje mjesečne ciljeve. Zatim razmislite koja je društvena mreža dobra za vaše poslovanje i ciljanu skupinu (npr. Facebook koristite za podjelu blog postova, članaka, fotografija i videa; YouTube za podjelu snimljenih how-to videa…)
2) Istražite i prikupite sadržaj vašeg brenda, tj. poduzeća
Prikupite informacije:
– Od strane suradnika, iz kalendara aktivnosti tvrtke, istražite postojeći sadržaj poduzeća i počnite s izradom okvira s temama koji su vezani uz određeni mjesec. Ovo može uključivati novo lansiranje proizvoda, određeni event poduzeća, nagradne natječaje i igre, sklapanje partnerstva i slično.
– Stalno budite u toku s aktualnostima i trendovima iz industrije.
– Pratite konkurenciju i njihove online aktivnosti – nema ništa loše u korištenju ideje koju ste dobili od svoje konkurencije – samo je prilagodite. Ona vrlo vjerojatno dobro pazi što vi radite, a na ovaj način možete stvoriti neko prijateljsko natjecanje.
Istražite teme koje su relevantne za vaš brend, a koje će angažirati potencijalnu zajednicu/publiku i podržati postavljene ciljeve. Započnite kreiranje kalendara sa izradom okvira tema i definirajte koje teme želite obraditi svaki mjesec kroz godinu. S planiranjem krenite barem mjesec dana unaprijed, primjerice, okvir aktivnosti za prosinac isplanirajte u listopadu.
– Odaberite teme po mjesecima i danima (npr. ukoliko imate više proizvoda/usluga, posvetite svaki mjesec jednom od njih), na ovaj način navikavate zajednicu koja će vjerojatno s nestrpljenjem očekivati novi sadržaj.
– Povežite određene teme iz svakodnevnog života sa svojim brendom/poduzećem (blagdani, hrana, godišnje doba, moda, sport, zdravlje…).
– Savjeti vezani uz vašu djelatnost: podijelite vodiče i upute o korištenju nekog proizvoda, snimite kratke how-to videe…
– Povezane infografike, statistike, objave za medije.
3) Kreiranje, publiciranje i definiranje zadataka
Kalendar treba uključivati sve osnovne specifikacije postova (tko, što, kad, gdje) i osiguravati da na jednom mjestu imate uvid u sve trenutne aktivnosti na pojedinoj društvenoj mreži (kada je i što objavljeno), ali i u prošle objave. Na ovaj način imate jasan pregled svih objava, u koje čak možete dodavati vlastite bilješke.
– U kalendar uvrstite važne datume – državne blagdane i praznike, unaprijed poznate datume važne za vašu tvrtku (lansiranje novog proizvoda, nastup na sajmovima, konferenciji).
– Ukoliko planirate nagraditi ili iznenaditi svoje fanove, tu aktivnost također ubacite u kalendar.
– Skeđulirajte postove unaprijed. Alat poput HootSuitea iIi Facebook opcija za objavljivanje postova u budućem vremenu uštedjet će vam vrijeme.
– Spremite omiljene vijesti i članke koje nađete tokom tjedna a koji vam se čine zanimljivi za podjelu u kalendar.
– Pratite statistike: samo zato što je ste nešto stavili u kalendar, ne znači da se toga morate držati. Ukoliko ste kroz vrijeme primjetili da neki sadržaj ne prolazi kod vaše publike – promijenite ga ili izbacite. Najbolji način kako ćete provjeriti koji tip sadržaja prolazi kod vaše publike je stalno testiranje i praćenje statistika (lajkovi, komentari, podjele, klikovi…).
Kreiranje tablice
1) Prije ubacivanja sadržaja u kalendar, postavite si sljedeća pitanja:
Je li ovaj sadržaj zanimljiv (smiješan, nov, ekskluzivan, iznenađujući, edukativan, zabavan..) i angažirajući? Bih li ga sam/a podijelio/la s drugima? Potiče li Facebook lajkove, podjele i komentare?
2) Raspored vremena i učestalost objave sadržaja
Neki optimalni broj postova tjedno za neke društvene mreže je: Faceboook : 3 – 10 postova tjedno, Twitter : min 4 objave dnevno.
Organizirajte raspoloživo vrijeme u tjednu. Primjerice, ako pretpostavimo da imate 1 sat dnevno, tj. 5 sati tjedno – tih sat vremena dnevno iskoristite za traženje novih članaka, kreiranje zanimljivog sadržaja, odgovaranje na pitanja fanova, skeđuliranje kreiranih postova.
3) Kreirajte tablicu koja će sadržavati:
– datum pojedinog posta,
– temu posta
– detalje objave
– ime osobe koja je zaudžena za objavu
– platformu na kojoj će se post objaviti
– tip posta
– druge važne detalje.
4) Podijelite kalendar sa svim osobama uključenim u vaše aktivnosti na društvenim mrežama.
Ljeto je uvijek zgodno vrijeme za planiranje nekih navika i priprema za jesen, zato krenite s kreiranjem i korištenjem vlastitog uredničkog kalendara za društvene mreže i dočekajte jesen spremni!
Trebate pomoć oko započinjanja izrade svog uredničkog kalendara? Ostavite svoje pitanje u komentaru!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu