Sportskiji, prostraniji, lakši, štedljiviji i još brži Passat

Autor: Mladen Milčić/Večernji list , 17. srpanj 2014. u 22:01
Press photo

Službena premijera očekuje se početkom listopada na Salonu automobila u Parizu, a poznata je početna cijena za Njemačku – 25.875 eura.

Stigla je osma generacija Volkswagen Passata, orema mnogima najpoželjnije limuzine u Hrvatskoj, ali i jedne od najtraženijih limuzina na svijetu.

Od 1973. godine proizvedeno je gotovo 22 milijuna primjerka, a samo lani 1,1 milijun. Već na prvi pogled jasno je da su Nijemci dizajnerski izradili sportskiji automobil, koji ima gotovo kupeovsku bočnu siluetu i izgledom se približio modelu CC. Zanimljivo, prvi put nova generacija nije duža od prethodne. Doduše, čak je, sa svojih 476,7 centimetara, za 2 mm kraća.Također, 1,4 cm je niži i 12 cm širi. Međuosovinski razmak je produljen za 7,9 cm (279,1 cm), što je rezultiralo većom prostranošću u kabini i većim obujmom prtljažnika. Kod limuzineje prtljažnik povećan za 21 litru (586 l), a kod karavana za čak 50 litara, na ukupno 650 litara.Unatoč gotovo jednakim dimenzijama Volkswagen je uspio smanjiti masu Passata za 85 kg, što je sigurno bitno doprinjelo smanjenju prosječne potrošnje game od 20 posto.

Volkswagen tvrdi da je Passat sada po kvaliteti i luksuznijoj opremi za pola klase bolji automobil. Tome u prilog idu bolji materijali u unutrašnjosti i oprema na segmentu, osim kod premium proizvođača. U takvu opremu ubrajamo digitalni TFT zaslon instrumenata, multimedijski 12,3-inčni zaslon sa 2D ili 3D pogledom, head-up displej…U boljim paketima opreme Passat dolazi s full LED svjetlima. Donosi i mnogo novih naprednih sustava sigurnosti i pomoći vozaču.

Premijerno je u Passatu dostupan sustav automatskog kočenja u slučaju nužde koji u gradu detektira pješake, a tu su između ostalog još i sustav asistencije za vuču prikolice, traffic assist, sustav hitne pomoći koji, primjerice, budi vozača ako senzori primjete da je zaspao, automatski koči ili ubrzava ako prepozna opasnost.Po prvi put Passat dolazi i kao plug-in hibrid. Sustav se sastoji od benzinskog TSI motora sa 150 KS i elektromotora snažnog 110 KS, koji zajedno razvijaju 211 KS. Doseg u vožnji samo na struju je 50 km. Službena premijera očekuje se početkom listopada na Salonu automobila u Parizu, a početna cijena u Njemačkoj bit će mu 25.875 eura.

Potrošnja

240 konja, a troši 5,3 l

U ponudi će biti deset agregata. Pet turbo benzinaca, od 125 do 280 konja, a puno zanimljiviji će za naše tržište biti dizelaši. Početni 1,6 TDI je pojačan za 15 KS i sada razvija 120 konjskih snaga. Dvolitreni TDI dolazi sa 150 (4,1 l/100 km), 190 i u top verziji s dva turbopunjača sa 240 KS. Taj moćni stroj razvija 500 Nm okretnog momenta, a prosječno troši samo 5,3 l na 100 km. U ponudi su ručni i automatski DSG mjenjači.

Komentirajte prvi

New Report

Close