Prima krenula u izvoznu ofenzivu preko Amazona

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 17. srpanj 2014. u 16:04
Renato Radić, vlasnik Prima grupe

Grupacija od posla s Amazonom u prvoj fazi očekuje porast prihoda od 3 do 5 milijuna eura.

Bjelovarska Prima prvi je hrvatski proizvođač namještaja koji svoju robu prodaje i na Amazonu, najvećoj svjetskoj online trgovini. Ugovor s Amazonom sklopljen je prije dva i pol mjeseca, a prvi su se proizvodi, za koje su već krenule prve narudžbe, u internetskoj ponudi našli prije nekoliko dana.

Riječ je o 34 stolice koje se prodaju pod logom Prime, objašnjava vlasnik Prima grupe Renato Radić. U tijeku je i postavljanje 24 sjedaće garniture na portal Amazona, a do kraja srpnja kupci diljem svijeta moći će birati i neke od Priminih kuhinja te ostali namještaj iz širokog asortimana grupacije koja od tog biznisa u prvoj fazi očekuje 3 do 5 milijuna eura veće prihode.- Bitno nam je da se roba prodaje pod našim brendom. U Amazonu nas uvjeravaju u potražnju za značajnim količinama tako da kasnije očekujemo još veći rast – kaže Radić. Proaktivan i otimističan stav i silna energija koju ulažu u vlastiti razvoj razlog su što Primi stalno rastu prodaja i proizvodnja. U skladu s potencijalima, na domaćem tržištu prosječan rast kompanije je 5%, dok izvoz raste više od 30% godišnje, objašnjava Radić, te ističe kako od tržišta EU, koje čini 20% Primina izvoza, očekuje i nadalje značajne rezultate.

 

100mlrd.

eura godišnji je promet na tržištu namještaja EU

Tvrtka raste i u segmentu opremanja hotela i drugih turističkih objekata pa nije čudno što je u posljednjih sedam mjeseci zaposlila čak 250 novih radnika te planira i dalja zapošljavanja.- Imamo stalnu potrebu dizanja kapaciteta proizvodnje, za više od 30% godišnje, ali je jednako tako važno i da radimo na poboljšanju kvalitete i povećanju produktivnosti, kao i razvoju novih proizvoda kroz vlastiti dizajn te dizanje znanja i kompetencija svih naših zaposlenika. Kontinuirano radimo i na informatizaciji sustava i uvodenju novih tehnologija – napominje Radić. Na sajmu Steinhoff grupacije, najvećeg svjetskog konkurenta Ikee i vlasnika Kike, Emmezete i Conforame, Prima je nedavno sudjelovala kao jedini proizvođač iz Hrvatske što je najbolja potvrda da su stasali i za globalnu razinu i imaju dovoljno velike kapacitete proizvodnje s kvalitetnim i modernim namještajem. U Hrvatskoj Prima ima 50 salona namještaja, a četiri u Makedoniji. Prihodi grupe su oko 70 milijuna eura, a od ponude koju prezentiraju u svojim salonima 75% je iz vlastite proizvodnje u osam tvornica u regiji – pet u Hrvatskoj, dvije u BiH i jedne u Sloveniji.

Upitan kako će se na Primu odraziti činjenica što je drvna industrija rebalansom proračuna ostala kratka za puni iznos potpora u ovoj godini od 79 milijuna kuna, Radić, koji je i predsjednik Udruženja hrvatskih proizvođača namještaja, odgovara kako dosadašnji sustav potpora države ionako nije davao rezultate da bi značajnije ugrozio ionako lošu situaciju u sektoru. No ne poduzme li se brzo nešto u pravcu razvoja te branše, koja nije ušla u skupinu šest strateških industrija RH, mnogi će još nestati u proizvodnji namještaja.- Mi u Primi nikada nismo imali prevelika očekivanja od potpora niti smo ih ikad dobili. Okrenuti smo vlastitoj viziji i ciljevima te određivanju strategije. To nam se pokazalo kao najučinkovitije dosad – kaže on. No nije nerealno očekivati da država konačno postane svjesna resursa s kojima raspolaže, od kvalitetne sirovine, tradicije proizvodnje namještaja, znanja i tehnologija do kvalitete proizvoda, potvrđene i na izvoznim tržištima i s velikim potencijalnom rasta.

– Mi danas živimo u EU, državi koja ima oko 500 milijuna ljudi i godišnje kupuje namještaja godišnje blizu 100 milijardi eura – priča Radić, ističući kako proizvodnja namještaja stoga definitivno mora biti perjanica razvoja drvne industrije – i strateška industrija.- Da bi to ostvarili potrebno je brzo reagirati i na strani troškova proizvodnje sniziti sve inpute kojima raspolaže država i državna poduzeća, kao što su sirovina, energija, doprinosi, parafiskalni nameti i slično. S druge strane, treba usmjeriti potpore u razvoj tržišta, organizacije, dizajna, novih proizvoda, ljudskih potencijala i tehnologije. To bi sve kao rezultat stvorilo veću konkurentnost i prostor za novo zapošljavanje i značajne investicije. Naravno tu je najvažnije je uključiti sve poduzetnike u sektoru, a naročito one koji imaju ambicije za dalji razvoj i napredak svog poslovanja – tvrdi Radić. Stvaranje zajedničke vizije  i strategije je hitna nužnost u drvnom sektoru jer nam svakodnevno izmiču prilike za ostvarenja boljih rezultata, novog zapošljavanja i davanja nade i perspektive mladim ljudima, naročito u našim ruralnim područjima koja ovise o razvoju drvne industrije, napominje. A u rujnu stiže i Ikea.

– Ikea samo u jednom ili dva izdvojena slučaja kupuje svoje proizvode u hrvatskoj industriji namještaja i tu se neće ništa promijeniti, dok su hrvatski trgovci i do sada imali popriličan udar vanjske konkurencije i ne preostaje im ništa drugo nego da i nadalje vlastitim razvojem asortimana i marketinškim ulaganjima zadrže svoj tržišni udio – kaže Radić. Neki i odlaze ili nestaju poput Kike. No to je stalni proces pa ni u Primi ne očekuju značajne promjene i rade na vlastitom razvoju,fokusirani na očekivanja kupaca. – Istraživanja, trendovi i naše vlastito iskustvo nam je pokazalo da današnji kupac očekuje ponudu namještaja koja zadovoljava njegove vrlo raznolike potrebe za estetikom, dizajnom i funkcionalnošću, i to u najkraćem mogućem vremenu. A zahvaljujući vertikalnoj integraciji proizvodnje, logistike i maloprodaje koju imamo unutar Prima grupe, u mogućnosti smo našim kupcima pružiti upravo to – završava Radić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close