Kako komentirate podatak da je prodaja novih automobila u Hrvatskoj porasla 37 posto?

Autor: Darko Bičak , 07. srpanj 2014. u 17:20
Jakša Miličić, ALD Automotive

Jakša Miličić smatra da taj podatak nije najtočniji jer je mnogo automobila u tom razdoblju kupila država i rent a car tvrtke.

Veliki broj prodanih automobila u prvoj polovici godine se prije svega odnosi na obnovu državnog voznog parka te na velike nabavke rent a car tvrtki.

Država je kupila samo za MUP 1500 automobila, a nabavljalo se i za ministarstva i druge jevne agencije. S druge strane, rent a car tvrtke su ove godine nabavile gotovo 8500 novih automobila. Kada se u obzir uzmu ove činjenice, teško je govoriti da je došlo do nekog klasičnog oporavka hrvatskog tržišta automobila. Posebice ako se zna da su automobili za rent a car "kupljeni" na rok od tri do šest mjeseci, a onda će na tržište rabljenih automobila. 

Zbog čega rent a car tvrtke nabavljaju sada toliko veliki broj vozila?
Te tvrtke su vezane uz turizam i kako se očekuje dobra turistička sezona oni žele profitirati od toga. Njima se to svakako isplati uzeti automobile na par mjeseci, no pitanje je koliko se to isplati autodistributerima i leasing kućama koje će na jesen dobiti automobile u povrat. Naime, preko ljeta hrvatska rent a car flota broji 20-ak tisuća automobila. Preko zime sve tvrtke iz tog sektora nemaju više od 3000 vozila.    

Hoće li situacija s velikim povratom rabljenih automobila na jesen dodatno zakomplicirati situaciju na tržištu novih automobila?
To je realna mogućnost da veliki broj relativno novih rabljenih vozila u ponudi dodatno kanibalizira tržište novih automobila. Činjenica je da će mnogi autodistributeri i leasing kuće imati veliki broj vozila na lageru. Pitanje je u kojem roku i po kojoj cijeni će oni to prodati. Ima brendova koji se relativno lako prodaju, no veći broj je onih kod kojih to nije slučaj. 

Komentirajte prvi

New Report

Close