Manji broj radnih dana trgovina zakočio je rast prodaje automobila u SAD-u u lipnju, izvijestio je specijalizirani internetski portal, ističući ipak optimizam čelnika automobilske industrije za drugu polovinu godine.
U prošlom je mjesecu u SAD-u prodano 1,4 milijuna automobila, samo jedan posto više nego u istom razdoblju lani, objavila je jučer Autodata.
U svibnju je prodaja poskočila čak 11 posto, uz prodanih 1,6 milijuna automobila, zahvaljujući povoljnim vremenskim prilikama, kalendarskim faktorima i popustima.
U Autodati kao glavni razlog osjetno sporijeg rasta prodaje navode dva radna dana trgovina manje u odnosu na prošlogodišnji lipanj.
Izražavaju ipak optimizam za drugu polovinu godine s obzirom na dobar rezultat u 12-mjesečnom razdoblju od kraja lipnja, uz prodanih čak 17,2 milijuna automobila, najviše u gotovo osam godina, i solidnu razinu povjerenja potrošača.
"Povjerenje potrošača na najvišoj je razini u šest godina a široko su dostupne i opcije financiranja, inače nadomak rekordno niskim razinama, pa očekujemo da će se rast industrije i dalje poboljšavati", procjenjuje Toyotin čelnik Bill Fay. Stoga očekuje da će druga polovina godine biti nešto bolja od prvih šest mjeseci.
Među vodećim je američkim proizvođačima najveći skok prodaje u lipnju zabilježio Chrysler, za devet posto. General Motors zabilježio je isti postotni rast prodaje na godišnjoj razini kao i ukupno tržište dok je prodaja Forda smanjena šest posto.
Među vodećim inozemnim proizvođačima Toyota je povećala prodaju za skromna tri posto a približno isti rast, od dva posto, zabilježila je i Hypudai-Kia.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu