Hrvatska je jedna od najpoželjnijih nautičarskih destinacija, a ulaskom naše zemlje u Europsku uniju interes se europskih jahtaša dodatno povećao.
To potvrđuje i britansko nautičarsko udruženje The Royal Yachting Association (RYA), čiji članovi sve više plove hrvatskim Jadranom. No, kako piše britanski nautičarski portal Sail-world.com, problem je što Hrvatska, unatoč tome što je već godinu dana punopravna članica EU, i dalje ima neke interne procedure za registraciju nautičara i brodova. To se prije svega, piše Sail-world, odnosi na tzv. dokument T2L. Riječ je o Naputku o dokazivanju carinskog statusa robe Europske ekonomske zajednice (koju osim zemalja EU čine i zemlje poput Švicarske i Norveške).
T2Lcarinski
je dokument koji dokazuje da je plovilo legalno na području EU
I dok je u većini zemalja Unije dovoljno imati potvrdu o plaćenom porezu na dodatnu vrijednost, a T2L se traži samo pri uvozu broda, Hrvatska to ne priznaje nego traži i dodatni dokument. Iz RYA ističu da je riječ o nepotrebnom, ali u svakom slučaju zakonitom zahtjevu Hrvata. Upućuju svoje članove da takav dokument zatraže od britanske carinske i porezne službe (HMRC), koja ga može izdavati retroaktivno. Britanski jahtaši pokrenuli su i lobiranje u Bruxellesu kojem žele privoljeti Hrvatsku na pragmatičniji pristup nautičarskom sektoru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ljudi koji povremeno plove našim vodama su već prokužili birokraciju, a kako je tek nama trajno usidrenima
Uključite se u raspravu