Dubrovački Vrtovi Sunca do 40 posto svog godišnjeg online marketinškog budžeta ostavljaju za inovacije i eksperimentiranje što im je omogućilo da odmah uskoče u Twitter oglašivačke kampanje, kad su se iznenada pojavile, otkrio je voditelj digitalnog marketinga tih hotela Dino Oreški. On je u ponedjeljak na okruglom stolu "Hrvatske inovativne tehnologije za hrvatski turizam" u Tehnološkom parku Zagreb kazao da zna da takva budžetska rezerva nije uobičajena u Hrvatskoj.
"No, nama se pokazala iznimno dobrom, jer nam je omogućila da mnogo eksperimentiramo i da brže reagiramo na trendove i tako privučemo sve zahtjevnije goste", kaže Oreški.
Petra Novak, voditeljica marketinga Termi Tuhelj kaže da su oni na početku krize udvostručili smještajne kapacitete i počeli snažno raditi na online promociji i informatizaciji. Kao rezultat, naglašava, lani su im 52 posto kapaciteta popunili strani gosti.
40posto
godišnjeg online marketinškog proračuna Vrtovi sunca rezerviraju za inovacije
Frane Šesnić, direktor Tehnološkog parka Zagreb kaže da takve primjere mogu slijediti lokalne turističke zajednice i HTZ. Navodi da u Hrvatskoj ima mnogo turističkih startupa i IT tvrtki koje nude proizvode i usluge za turizam.
"Osobno smatram da bi razvoju hrvatskog turizma pomoglo kad bi iskoristio rješenja domaćih inovativnih poduzetnika i primijenio ih, a mislim da se u nedostatku veće volje može propisati 1% ili 0,5% od ukupne vrijednosti javne nabave kojim bi se stimulirala inovativnost domaćih tvrtki i pružala im se prva referenca", kaže Šesnić.
U novom valu startupa koj razvijaju rješenja za turizam su projekti mobilnih vodića po gradovima CityPal, sustav bookinga za male iznajmljivače Turism4Me, sustav za planinare Adveture Trotters, jedan projekt za medicinski turizam, destinacijski menadžment i mnoga druga. Na okruglom stolu prezentirana su tri rješenja tvrtki iz Tehnološkog parka.
Zagrebački startup Pinecone tako je u jednom cavtatskom hotelu napravio pilot projekt svog Hospitality sustava temeljenog na Andorid platformi. Vedran Vetma, tehnički direktor Pinceconea kaže da je hotel zabilježio rast izvanpansionske potrošnje od 40 posto, zadovoljstvo gostiju podiglo se za 80 posto, a uštede na reklamnim materijalima su 75 posto.
"Za ovaj sustav kao i za naše novo rješenje, sustav za optimizaciju procesa upravljanja hotelskim rubljem, interesa ima i najveći uspjeh bilježimo tako gdje je menadžment zainteresiran za inovacije", kaže Vetma.
Mario Žderić, osnivač XEE Techa kaže da vrlo napredno IT tehnologije koristi tek mali broj turističkih zajednica. Ističe pozitivan primjer Istre i njene stranice Istra.hr oko koje se razvija najuspješnija hrvatska priča o destinacijskom menadžmentu. Žderić dodaje da bi turističke zajednice trebale veći naglasak staviti na primijenu mobilnih aplikacija.
"Moja tvrtka je lani imala rast prihoda od 300 posto zahvaljujući tome što 90 posto prihoda ostvarim od izvoza, ali postojala bi i prilika za posao u Hrvatskoj kada bi naš turizam bio zainteresiran primijeniti inovativna IT rješenja i još k tome povećati prihod i efikasnost", kaže Žderić.
Stjepan Matijević, direktor tvrtke SED panorama kaže da je sa svojim sustavom elektroničkih panoramskih slika destinacija napravio biznis koji funkcionira od Grčke do Slovenije. Njegovo rješenje, pojašnjava, povečava posjećenost i duljinu boravka korisnika na stranicama TZ-ova, agencija i turističkih tvrtki. Međutim, ističe da IT teško ulazi u turizam u Hrvatskoj.
"Želja mi je da se jednog dana cijela naša obala može gledati kroz panoramske slike, ali svijest o isplativosti takvih ulaganja gradi se vrlo polako", zaključuje Matijević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu