Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pokrenulo je u četvrtak javnu raspravu o Strategiji prometnog razvitka Hrvatske od 2014. do 2030. godine.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić najavio je da će Vlada nakon okončanja javne rasprave strategiju donijeti u rujnu, a naglasio je da je usvajanje tog dokumenta važno jer bez njega se ne mogu koristiti fondovi Europske unije vrijedni 1,7 milijardi eura. Kazao je i da su u Europskoj komisiji zadovoljni nacrtom strategije, čija je izrada i sufinancirana iz fondova EU. Osim Strategije prometnog razvitka, u javnu raspravu krenula je i strateška procjena utjecaja na okoliš Strategije prometnog razvitka. Strategiju prometnog razvitka izradio je španjolsko-mađarski konzorcij IDOM i OTP Hungaro projekt, i to za 331.900 eura, a strateška procjena utjecaja ugovorena je s tvrtkom Planet za 95.051 euro.
Usto će se izraditi i dokument Prometni model, a ugovor je potpisan u ožujku ove godine s tvrtkom PVT Transport Consult u vrijednosti 1,027 milijuna eura. U nacrtu strategije pak nema konkretnih podataka, primjerice, o tome koliko će putnika u zračnom ili željezničkom prometu biti u Hrvatskoj 2030. godine, što su prometni stručnjaci s kojima smo razgovarali ocijenili neprihvatljivim. Hajdaš Dončić pak tvrdi kako se strategija ne bavi prognostikom i da će ti podaci biti obrađeni i navedeni u prometnom modelu koji se tek izrađuje. On je Strategiju prometnog razvitka proglasio najvažnijim dokumentom svog ministarstva.
Metodologija
Korak k pelješkom mostu
Hajdaš-Dončić je istaknuo da će usvajanje strategije pomoći u realizaciji nekih već odobrenih sredstava iz EU fondova, primjerice za proširenje Zračne luke Dubrovnik, za razvoj luka u Osijeku i Slavonskom Brodu te druge. Posredno je kazao i da se time ide i u pravcu toga da Hrvatska dođe do pelješkog mosta, za koji se radi studija izvodljivosti, jer bez primjene metodologije iz strategije novca za to iz fondova EU nema.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu