Agrokorova akvizicija Mercatora osigurava budućnost tom slovenskom trgovačkom lancu, premda će otpora spajanju uvijek biti, neke su od tvrdnji naših sugovornika iz domaćih poslovnih krugova, povodom vijesti o zaključenju transakcije.
"Ekonomija volumena i okrupnjivanje je jedan od glavnih svjetskih trendova u gospodarstvu. Radi se o nužnom potezu kojim će Agrokor povećati konkurentnost na europskom tržištu. Na lokalnom tržištu taj potez znači kvalitetniju uslugu potrošačima i partnerima, kvalitetniju poziciju u pregovorima na tržištu kapitala te korist za dobavljače, zaposlene i radnike. Veća kompanija znači više radnih mjesta i više uplata u proračun", kaže Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca. Za slovenske prosvjede kratko kaže da uvijek ima ljudi koji ne vide ili ne razumiju širu sliku.
"Ulaskom u Agrokor, Mercatoru koji je u velikim problemima se osigurava budućnost. Ako pogledate sa svih strana, nema minusa u ovoj priči; da preživite morate se prilagoditi, a to vrijedi i za Mercator. Za tvrtke u regiji koje se žele širiti izvan granica Hrvatske i regije to donosi lakši plasman na tržište nego da se direktno probijaju na tržištu", zaključuje Majetić.
"U mračnoj situaciji u Hrvatskoj, s totalno nesposobnom Vladom, Agrokor je uspio napraviti gospodarsko čudo", smatra konzultant Drago Munjiza. "Pod uvjetom da su kupac i prodavatelj dobro ispregovarali transakciju, sinergija donosi pozitivan efekt, a znanje i kapital ostaju u regiji. Za Sloveniju je dobro što je Mercator kupio netko tko poznaje tržište i ima iskustva u akvizicijama, a dosad sve što je Agrokor kupio ujedno je i uspješno integrirao", dodaje.
Otpora spajanju će uvijek biti, kaže Munjiza, zbog "balkansko-mediteranskih priča". Partneri Agrokora poput EBRD-a ili prodavatelj slovenski NLB ne bi dopustili da se s polica Mercatora izbacuju slovenski dobavljači, a primjer da takva strategija nije održiva u regiji je Lidl koji je s takvom filozofijom započeo da bi je na kraju promijenio, kaže. "Ljude koji su protiv netko manipulira. Što je alternativa, ako ne Agrokor?", pita Munjiza.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Forsirat će on svoje proizvode čim istekne moratorij za dobavljače…tako funkcionira i Konzum. Samo će se prilagođavati pa će npr Ledo proizvoditi u Srbiji i slično. Ni sad nema proizvoda u Konzumu koji Su kvalitetniji od njegovih npr Tomy majoneze,Rama,Argeta…
Ekonomski perpetum mobile. Po tome bi država kao poslodavac svima mogla imati atribute najbolje opcije.
Uključite se u raspravu