U DIP-u čekaju na još pet izvješća o financiranju euroizbora

Autor: Poslovni.hr/Hina , 25. lipanj 2014. u 10:56
Foto: Tino Juric/PIXSELL

Rok za dostavu izvješća istekao je 24. lipnja, no moguće je da su se pojedni izborni sudionici odlučili izvješća poslati poštom.

Dvadeset od 25 sudionika izbora za Europski parlament, održanih 25. svibnja, ispunilo je svoju obvezu i Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) dostavilo financijske izvještaje o financiranju izborne promidžbe, a pet sudionika to još nije učinilo, potvrdila je potpredsjednica DIP-a Zdravka Čufar Šarić.

Rok za dostavu izvješća istekao je 24. lipnja, no moguće je da su se pojedni izborni sudionici odlučili izvješća poslati poštom, što znači da će u DIP stići tek za dva-tri dana, ali još uvijek u roku, rekla je Hini Čufar Šarić. Zbog toga u DIP-u nisu željeli iznositi od koga još nisu zaprimili izvješća.

Izborne sudonike zakon obvezuje da 30 nakon izbora za Europski parlament, dakle do 24. lipnja, osobno ili putem pošte, dostave DIP-u izvješća o financiranju izborne promidžbe, dok su ih do 9. srpnja do ponoći dužni objaviti na svojim web stranicama ili u tisku.

Neki od sudionika euroizbora to su već učinili.

Koalicija predvođena SDP-om (tu su i HNS, IDS i HSU), koja se izborila za četiri od 11 zastupničkih mjesta u Europskom parlamentu, objavila je da je za izbore raspolagala prihodom od 1,4 milijuna kuna, a isto toliki bili su joj i rashodi.

Najveću pojedinačnu stavku u rashodima čini donacija Hrvatskom crvenom križu, odnosno poplavljenima u istočnoj Slavoniji – 450.000 kuna. Koalicija je kampanju financirala vlastitim sredstvima, donacija nije bilo.

S druge strane, uglavnom donacijama svoju je skromnu kampanju financirao OraH Mirele Holy koji je u konačnici izborio jedno mjesto u Bruxellesu. OraH je za kampanju "uprihodovao" oko 113.000 kuna, manjim dijelom iz vlastitih sredstava, a glavninu donacijama građana i tvrtki.

Donacije su iznosile od 25 kuna, koliko su uplatili pojedini građani, do najviše 25.000 kuna, koliko je uplatila tvrtka iz Sesveta. Dvije donacije – od 1.000 i 4.000 kuna, OraH-u su uplaćene nakon izbora, pa ih je stranka vratila donatorima.

Financijsko izvješće na svojim su web stranicama objavili i Hrvatski laburisti – stranka rada, pa je vidljivo da su im prihodi bili 1,311 milijuna kuna, a rashodi 1,304 milijuna kuna, dakle na kraju su imali višak od 6.872 kune.

Gotovo sav iznos za kampanju osigurali su iz vlastitih, stranačkih sredstava, donacijama su sakupili tek 40-ak tisuća kuna, no svaku su precizno evidentirali. Vidljivo je tako da su im građani, osim novcem, kampanju potpomogli i gorivom, slatkišima i fritulama.

Laburisti su detaljno bilježili i svaki potrošeni novčić – od pet kuna koliko je plaćan parking, preko deset kuna koliko je plaćena boja za uskršnja jaja, do 158.000 kuna plaćenih za emitiranje spotova na HRT-u.

Laburisti, koji su u prošlom sazivu Europskog parlamenta imali jednog zastupnika, ove godine nisu osvojili ni jedan mandat.

Izborni sudionici na kampanju su smjeli potrošiti najviše 1,5 milijuna kuna, računajući i PDV, pa je jasno da su se navedene stranke držale te zakonske odredbe.

Na izborima za Europski parlament sudjelovalo je 25 lista, sedam koalicijskih i 18 samostalnih stranačkih.

Komentirajte prvi

New Report

Close