Ujedinjena korporacija za proizvodnju zrakoplova (OAK) i kineska korporacija SOMAS planiraju do 2032. zauzeti do 10% svjetskog tržišta širokotrupnih aviona.
900zrakoplova
mogla bi na tržište istočne Azije, Rusije i ZND-a do 2032. plasirati rusko-kineska kompanija
To bi im trebalo poći od ruke s pomoću budućeg rusko-kineskog zrakoplova koji bi trebao imati do 350 sjedala i biti namijenjen letovima na udaljenostima do 12.000 kilometara. Kako je za Ruski vjesnik pojasnio Predsjednik OAK-a Mihail Pogosjan, ukupna veličina tržišta širokotrupnih aviona od 2012. do 2032. bit će oko 8000 zrakoplova, a zajednički projekt s Kinom omogućit će proizvodnju 600-900 zrakoplova. Dok detalji o projektu još nisu objavljeni iz OAK-a poručuju kako će on biti dostojna konkurencija Boeingu i Airbusu pa očekuju i izvozni uspjeh.
"Želimo se prije svega orijentirati na tržišta jugoistočne Azije, Rusije i zemalja Zajednice nezavisnih država. Prednost našeg širokotrupnog zrakoplova sastoji se u optimizaciji aviona za pojedina tržišta", objašnjava Pogosjan. Visine ulaganja zemalja u zajednički pothvat za sada se ne navode, ali OAK ističe da će one biti usporedive s vrijednostima projekata Boeing 787 i Airbus A350. Usporedbe radi, Boeing je u razvoj svog modela 787 Dreamliner uložio oko 32 milijarde dolara. Iz OAK-a ističu da će ispitivanja trajati još dvije-tri godine, nakon čega bi počela serijska proizvodnja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu