Rusi i Kinezi žele vladati nebom

Autor: Poslovni dnevnik , 17. lipanj 2014. u 21:59
Reuters

Prijete Boeingu i Airbusu.

Ujedinjena korporacija za proizvodnju zrakoplova (OAK) i kineska korporacija SOMAS planiraju do 2032. zauzeti do 10% svjetskog tržišta širokotrupnih aviona.

 

900zrakoplova

mogla bi na tržište istočne Azije, Rusije i ZND-a do 2032. plasirati rusko-kineska kompanija

To bi im trebalo poći od ruke s pomoću budućeg rusko-kineskog zrakoplova koji bi trebao imati do 350 sjedala i biti namijenjen letovima na udaljenostima do 12.000 kilometara. Kako je za Ruski vjesnik pojasnio Predsjednik OAK-a Mihail Pogosjan, ukupna veličina tržišta širokotrupnih aviona od 2012. do 2032. bit će oko 8000 zrakoplova, a zajednički projekt s Kinom omogućit će proizvodnju 600-900 zrakoplova. Dok detalji o projektu još nisu objavljeni iz OAK-a poručuju kako će on biti dostojna konkurencija Boeingu i Airbusu pa očekuju i izvozni uspjeh.

 "Želimo se prije svega orijentirati na tržišta jugoistočne Azije, Rusije i zemalja Zajednice nezavisnih država. Prednost našeg širokotrupnog zrakoplova sastoji se u optimizaciji aviona za pojedina tržišta", objašnjava Pogosjan. Visine ulaganja zemalja u zajednički pothvat za sada se ne navode, ali OAK ističe da će one biti usporedive s vrijednostima projekata Boeing 787 i Airbus A350. Usporedbe radi, Boeing je u razvoj svog modela 787 Dreamliner uložio oko 32 milijarde dolara. Iz OAK-a ističu da će ispitivanja trajati još dvije-tri godine, nakon čega bi počela serijska proizvodnja. 

Komentirajte prvi

New Report

Close