Zagreb postaje sve popularnije mjesto za otvaranje trgovina i restorana koji nude jela iz svih krajeva svijeta. Prijašnjih godina jela azijske kuhinje su zavladala Zagrebom, rezultat toga su mnogi restorani i trgovine koje prodaju isključivo namjernice potrebne za pripremu tih jela.
Među trgovinama azijskom hranom je Asian Cash & Carryja koja trenutno nude 543 različita proizvoda od kojih se spremaju jela: indijske, tajlandske, malezijske, kineske, japanske i indonezijske kuhinje.Zagreb odnedavno ima i uže specijaliziranu japansku trgovinu Destinatio Tokyo koja je svoja vrata otvorila ljubiteljima gastronomije i pića iz 'zemlje izlazećeg sunca'. Kupci mogu birati među više od 120 različitih proizvoda vodećih brendova. No, azijska kuhinja nije više usamljena na tržištu. U Tkalčićevoj ulici u Zagrebu možemo pronaći turski restoran Lokma, čiji naziv u prijevodu znači – zalogaj. U kojemu se mogu okusiti jela spravljena po originalnoj recepturi vlasnice tri istambulska restorana.
Nedaleko turskog restorana, u Staroj Vlaškoj ulici, u kući poznatog pisca Augusta Šenoe, otvoren je restoran Kiša. Uređenjem, cijenama, ponudom i prije svega toplim obiteljskim ozračjem, Kiša je više zalogajnica nego restoran, koja donosi čari ruske kuhinje. Raznolikosti kuhinja prisutnih u Zagrebu doprinosi i trgovina Karavansaraj koja uz umjetničke artefakate, knjige, keramičke rukotvorine nudi i namjernice potrebne za spremanja jela iranske kuhinje.
Ruski restoran i proizvodi
Staroj Vlaškoj ulici, u kući poznatog pisca Augusta Šenoe, prije nekoliko je mjeseci otvoren restoran Kiša. Vlasnica je Ruskinja iz Azerbajdžana, Natalia Reinova koja više od 20 godina živi u Zagrebu. Prije šest mjeseci otvorila je restoran koji nudi najbolje od "kućnog" jelovnika. Uređenjem, cijenama, ponudom i prije svega toplim obiteljskim ozračjem, Kiša je više zalogajnica nego restoran. I zaista, cijene odgovaraju onima u drugim zalogajnicam. Kiša je danas jedna od sve rijeđih zalogajnica u kojoj Ruska, odnosno jela s Kavkaza daju posebnu, notu tom mjestu. Unutrašnjost je također uređena s posebnom pažnjom prema svakom detalju, od luster-šalica do renoviranih starih stolova i stolaca. Ističe se i otvorena kuhinja sa šankom za kojim možete pojesti boršč ili neko drugo fino, rusko jelo. U ponudi su i neobična piva, poput istarskog San Servola ili ruskog piva.
Japanska trgovina
Prva prava japanska trgovina u Hrvatskoj Destinatio Tokyo je 11. lipnja 2014. u Zagrebu otvorila svoja vrata ljubiteljima gastronomije i pića iz 'zemlje izlazećeg sunca'. Kupci mogu birati među više od 120 različitih proizvoda vodećih brendova, a neki od glavnih aduta trgovine su natto, tradicionalno japansko jelo za doručak od fermentirane soje, niskokalorijska tjestenina shirataki i japanski sladoledi od zelenog čaja, crvenog graha i crnog sezama. Uz vrhunski sake i shochu, kao jedne od najpoznatijih alkoholnih pića, Destinatio Tokyo nudi i izbor piva iz Japana te najbolje čajeve kao što je primjerice matcha, fini prah zelenog čaja i druga specifična bezalkoholna pića. U japanskim grickalicama, hrani i piću na druženju su uživali, između ostalog, i predstavnici Veleposlanstva Japana u Hrvatskoj. Ponuda i predstavljanje proizvoda pažljivo su osmišljeni i slijede filozofiju 'manje je više' s posebnim naglaskom da se svaka namirnica predstavi gotovo kao da je na izložbi, a ne u trgovini. Trgovina slijedi japansku tradiciju, običaje i ponudu kada je riječ o gastronomiji, ali i uređenju, pristupu i ljubaznosti prema kupcima, odnosu prema okolišu i slično. Na policama je i izbor vrhunskih hrvatskih proizvoda za japanske turiste koji posjete Zagreb i Hrvatsku. Neki od glavnih aduta su tradicionalni proizvodi kao što su natto, shirataki, japanski sladoledi, ali i sake, shochu i piva te najbolji čajevi i druga bezalkoholna pića. Vlasnici najavljuju stalno osvježavanje i proširenje ponude prema zahtjevima kupaca, a trenutno su u ponudi prehrambeni proizvodi kao što su riža, tjestenina, sladoled, slatkiši, krekeri, instant proizvodi kao što su tjesteninai juhe, dodaci kao što su umaci, ocat, ulje, začini, alge, gljive i pića. Među brendovima prevladavaju Mizkan, Kikkoman, S&B, Morinaga, Nissin, Sapporo Ichiban, Pokka, Calpis, Choya, Yamasa, Nagatanien, Asahi, Kirin i drugi.
Turski proizvodi
U Tkalčićevoj ulici u Zagrebu nalazi se restoran Lokma, što na turskom znači – zalogaj. Vlasnik je Ali Ihsan Tanindi, koji je u Hrvatsku došao je prije četiri godine, odlučan da nastavi obiteljsku tradiciju, u kojoj prednjači njegova tetka, vlasnica tri restorana u Istanbulu, uz koju je naučio sve što zna o spremanju turskih specijaliteta. Prvi turski restoran u Zagrebu u ponudi ima kavu uvezenu iz Turske, koja se poslužuje uz vodu i rahatlok, ili limunadu s mentom. Tu je i ayran, tradicionalni turski jogurt razblažen vodom, u koju još idu i sol i menta. Lokma u ponudi ima dvadesetak jela, sva moraju biti svježa i rade se na licu mjesta, moguće je gledati kuhare i konobare nema pregrada ni stakla između njih i posjetitelja. Zanimljivost je to da se u turskom se restoranu jede polako i dugo, turska tradicija nalaže da je obitelj na okupu i uživa u zajedničkim trenucima.
Iranska trgovina
Pregršt vrijednih umjetničkih artefakata, knjiga, keramičkih rukotvorina, bogato vezenih perzijskih tepiha, neodoljivih slastica i ostalih egzotičnih predmeta predstavljeni su sinoć brojnim uzvanicima na adresi Vlaška 47. Adresa je to prvog hrvatskog karavansaraja koji mističan duh Orijenta donosi Zagrebčanima. Odluka o otvaranju Karavansaraja nadahnuta je ljudima koji čeznu za istokom i njegovom tradicijom. "Uz rukotvorine i raritetne ćilime odlučili smo vam približiti i djelić bogatstva iranske kuhinje. U ponudi šarolikog asortimana možete pronaći I unaprijed spravljena jela od povrća na tradicionalan iranski način i aromatičnu basmati rižu. Da bi i sami mogli pripraviti nešto slično nudimo vam i brojne začine iz Irana, Afganistana i Indije. Svježe datulje, halva s pistaciom ili baklava iz Jazda probudit će nepca sladokuscima", kaže Ivana Cvetko iz Karavansaraja. Iz Karavansaraja nam otkrivaju kako imaju u planu vjernim fanovima na Facebooku približili način spremanja specijaliteta s istoka objavljivanjem recepata iz iranske kuharice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu