Kako je eBay na mala vrata već počeo poslovati u Hrvatskoj

Autor: Bernard Ivezić , 17. lipanj 2014. u 11:49
Ivo Špigel, Perpetuum Mobile

Prije je poslovanje bilo nezamislivo bez ERP-a, sada je nezamislivo bez e-trgovine, tehnlogije koju rade novi igrači.

Iako se već godinama priča o dolasku eBaya u Hrvatsku, on je ovdje sve snažnije prisutan.

Nije riječ o kupnji neke softverske tvrtke, poput američkog Wherea koji je u Splitu imao razvojni odjel, kao ni o pokretanju eBaya pod hrvatskom domenom. Umjesto toga, zagrebačka softverska tvrtka Perpetuum Mobile u ponedjeljak je objavila da je isporučila web trgovinu Klik4. Kompanija navodi da je riječ o jednoj od najsloženijih domaćih elektroničkih trgovina u Hrvatskoj, s 26 tisuća proizvoda koji su opisani s 27 značajki. No, ono što taj projekt izdvaja je činjenica da je napravljen na Magento tehnologiji koja je u vlasništvu eBaya.Ivo Špigel, član Uprave tvrtke Perpetuum Mobile kaže da je ta tehnologija omogućila da razviju rješenje koje prodaji Klik4 omogućuje da izravno na terenu klijentu kažu točnu cijenu proizvoda po određenim specifikacijama.

"E-trgovina nije samo web trgovina i to se najbolje vidi po integraciji Magento sustava sa pozadinskim poslovnim ERP i CRM sustavima kod naručitelja", pojašnjava Šigel.Najuspješnija hrvatska tvrtka za Magento tehnologiju je osječki Inchoo, koji je prvih milijun eura zaradio upravo radeći web trgovine na toj tehnologiji. Inchoo je jedini zlatni partner Magenta u jugoistočnoj Europi, a zahvaljujući toj tvrtci Hrvatska je jedna od svega 12 zemalja na svijetu u kojima postoji takva ekspertiza.Inchoo je, primjerice, radio hrvatsku web trgovinu Mondo kao i portal grupne kupnje Kolektiva, dok najveći dio svog izvoza radi u SAD. Tomislav Bilić, direktor Inchooa kaže da su uspjeli zahvaljujući specijalizaciji za Magento i stoga što rade mahom za izvoz.

No, ono što je Inchoou omogućilo da naraste danas više nije malo tržište. Bilić kaže da ga je i samog iznenadilo kad je nedavno u Las Vegasu na najvećoj svjetskoj Magento konferenciji zatekao više od tri tisuće sudionika.  Inače, lani je, prema eCommerce istraživanju Toma Robertshawa, broj portala koji se bave e-trgovinom a po posjećenosti su među prvih milijun na Alexi, skočio za 34 posto na više od 47 tisuća. Magento tehnologiju koristi više od četvrtine tih portala. Slijedi WooCommerce s 9,7 posto tržišta, PrestaShop s 8,2 posto i OpenCart 8 posto. Ako se pak analizira samo 100 tisuća najvećih e-trgovina. Magento tu vodi s 29,7 posto udjela, a slijedi s 9,6 posto IBM WebSphere. Velikih imena iz ERP i CRM svijeta poput SAP-a, Microsofta i Oraclea tu nema.

Komentirajte prvi

New Report

Close