Britanci očekuju da će Hrvatska biti rekorder po broju kartona na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Brazilu.
Jedan od važnijih distributera kartona u regiji karlovačka je tvrtka Mercury. Njezin vlasnik Nikola Sumina Laufer objašnjava da su zastupnici jedne od najkvalitetnijih sportskih robnih marki – danskog Selecta. Unatoč tome, ističe, ne bi se usudio reći da su njihovi kartoni po bilo čemu bolji od konkurentskih. "Okvirna je cijena kompleta 20-ak kuna. Riječ je o plastičnom materijalu koji mora biti dobro vidljiv i otporan na vlagu, i koliko znam, to je to", uz smijeh kaže Sumina Laufer. No, kad je o lopti riječ, karlovački je poduzetnik uvjeren u to da za nogomet i rukomet ne postoje bolje lopte od onih danskih.
Vlastita lopta
"Tvrtku Select stvorio je 1947. Eigil Nielsen, koji je igrao amaterski nogomet u rodnoj Danskoj, a nakon Hitlerove okupacije njegove domovine pobjegao je u Švedsku. U tamošnjoj reprezentaciji igrao je glavnoga napadača, centarfora, a nakon rata se vratio u Dansku i postao vratar nacionalnog tima", objašnjava. Legenda kaže da je, nezadovoljan kao golman i centarfor, odlučio napraviti savršenu loptu. To je rezultiralo novom strukturom i patentiranjem ventila kakav danas postoji na gotovo svim suvremenim lopatama. Njegove su lopte postale standard za rukomet te bez njih gotovo nema prvenstva ili Olimpijskih igara. Select je prvi odabir i mnogih futsal (mali nogomet) klubova i reprezentacija.
Iako su njihovu vrijednost prepoznali i u velikom nogometu, Sumina Laufer pomirljivo priznaje da je nogomet danas prevelik biznis da bi mala tvrtka poput Select Sporta mogla konkurirati globalnim divovima, prije svega Adidasu. Select je 90-ih bio značajan sponzor hrvatskog sporta, njihovim su loptama igrali Hajduk i Osijek, sponzori su mnogim savezima, prije svega rukometnima i futsalu. S tom loptom je Hrvatska osvojila prvo zlato na Olimpijskim igrama – u rukometu na OI 1996. u Atlanti, gdje je Mercury bio sponzor hrvatske olimpijske delegacije. Tvrtka iz Karlovca pokrivala je sponzorski i talijanske velikane Milan, Juventus, Romu, Veronu i Napoli. "Do 2000. bili smo uvelike prisutni u masovnom sportu, dio sa Selectom, a nešto više s Diadorom.
Jaka konkurencija
No, kad je 1998. uveden PDV, a poklopio se i niz drugih stvari, stanje na tržištu se promijenilo. Broj kupaca nam se gotovo preko noći prepolovio, sa 400 na 200, a kasnije i na 100, da bismo na kraju zadržali samo suradnju s profesionalnim klubovima i savezima. Imali smo tih godina 21 trgovinu, a sada smo na četiri", prisjeća se Nikola Sumina Laufer. Tada su u Hrvatsku počeli masovno dolaziti veliki lanci sportske opreme poput Intersporta ili Hervisa, a i brendovi poput Nikea i Adidasa počeli su jačati maloprodajnu mrežu. Sumina Laufer kaže da je na vrijeme prepoznao trendove te se iz generalne ponude orijentirao na top ponudu koja danas osim Selecte obuhvaća britanski modni brend Fred Perry te francusku jahting marku TBS. Mercury zapošljava 10-ak ljudi. Ostvaruje godišnji prihod 10 do 13 milijuna kuna. Planira otvaranje još pet trgovina.
Radio u Krškom, Elanu…
Karijera od nuklearke do sportske opreme
Nikola Sumina Laufer, rođeni Karlovčanin, u mladosti se bavio streljaštvom. Diplomirao je, a kasnije i magistrirao, marketing te mu je prvi ozbiljni posao u struci bio onaj komercijalnog direktora Nuklearne elektrane Kršku, gdje je proveo četiri godine, gotovo cijelo vrijeme njezine izgradnje. Početkom 80-ih prelazi na mjesto direktora slovenskog Elana u Hrvatskoj. Sredinom 80-ih postaje njihov šef za Skandinaviju. Iz Švedske se vratio sredinom 1991., a privatnim se biznisom počeo baviti 1994.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu