Povezivanje poduzetnika u regiji je važno, i čak bi rekao da je nužno. Hrvatska je malo tržište i teško se na ovako malom broju kupaca može biti konkurentan.
Konretno kod nas u sektoru opskrbe turističkih objekata, mi smo premali da bi bili konkurentni i zato dobivamo puno lošije uvjete od proizvođača neko naša konkurencija iz Italije, Njemačke ili Austrije. Primjerice, čitavi hrvatski turizam je na razini jednog većeg talijanskog grada – Milana. Sama Italija je površinom oko pet puta veće od Hrvatske, no po pitanju veličine tržišta razlika je i 100 puta.
Koje su najveće prepreke za jaču suradnju poduzetnika iz zemalja bivše Jugoslavije?
To je prije svega različita zakonska regulativa. Svaka zemlja na svoj način regulira promet jednog istog artikla. Stoga je dosta teško ujednačiti uvjete poslovanja. S druge strane, činjenica je da u Srbiji te Bosni i Hercegovini postoji puno veća pravna nesigurnost nego u samoj Hrvatskoj. Teško je poslovati u većem obimu ako nemate sigurnost naplate.
Što je ulazak Hrvatske u EU promijenio po pitanju mogućnosti regionalne suradnje?
Promijenio je dosta jer smo izlaskom iz Cefte postali dosta nekonkurentniji na tržištima bivše Jugoslavije. S druge strane, ulaskom u EU su se ukinule barijere prema Zapadu. Olakšana nam je nabavka sirovina, ali teško se probiti s prodajom na to tržište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu