Izvor: kakonaweb.tportal.hr
Autorica: Nives Bokor
Činjenica je da se žene danas češće nađu u ulozi targetirane skupine jer nas krasi jedna odlika koja je san svakog prodavača – vrlo smo podložne oglašivačkim inputima.
Zajednički nazivnik su im emocije. Vezane za našu obitelj, prijatelje, partnera, kolege na poslu, ljubimca… Naravno, kupujemo i iz potrebe, ali muškarci neporecivo imaju bolji filter koji im u većini slučajeva ne dopušta da se ponesu euforijom i da budu fascinirani nečime ako se to kosi s racionalnom odlukom kupovine istog.
To već sve znate? Pa, ako je toliko intuitivno da se ženama pri oglašavanju pristupa s jedne personalizirane, emotivne strane, zašto je onda toliki jaz između uvriježenog načina oglašavanja i uvriježenog tona pisanja u većini tekstova namijenjenih ženama?
Koje su to greške koje smatram ključnim u komuniciranju na tržištu sa ženama?
1. Target skupina su nam – svi
To bih svakako izdvojila kao krucijalnu grešku. Osim što nas ima veliki spektar kombinacija samo u osnovnim kategorijama poput godina, obrazovanja, interesa, pogleda na život, jedna od naših specifičnosti jest da je stanje unutar tih kategorija nekonzistentno. Naši interesi se češće mijenjaju (jedan od razloga su i već navedene podložnosti oglašivačkim metodama), stoga uvijek budite u skladu s trendovima koji prate vašu grupaciju žena. Budite konstantno informirani što se događa unutar vaše grupe. U jednom trenutku će vam u komunikaciji s istom ciljanom publikom određena referenca biti apsolutni hit dok u sljedećem feedback može biti čak i negativan.
2. Unesite toplinu
Bilo da se radi o magazinima, portalima (tu naravno ne mislim na tekstove društveno angažiranih portala poput libele.org i voxfeminae.net, već one s lifestyle prefiksom), društvenim mrežama koje se koriste za promoviranje određenog proizvoda, primjećujem da pojedini prakticiraju (vrlo praktičan) sterilan ton pisanja.
Ako ste se odlučili obraćati ovom dijelu populacije, zašto bi vam pri prezentaciji vašeg prozvoda ili mišljenja nedostajala baš ona najljepša ženska vrlina – toplina? Vrlo lako se povežemo na osobnoj razini s određenim brendom zbog njegove filozofije, nakon čega ćemo u većini slučajeva zaboraviti čak i na njegovu cijenu i praktičnost. Ta tendencija povezivanju je idealan preduvjet za prisniji i topliji ton pri pisanju. Sterilnost u pisanju možda jest jednostavniji način, ali zbog njega nećete polučiti dugotrajan uspjeh niti ćete doprijeti do aktiviranja emotivne komponente u čitateljici. Možda neće biti negativnih strana, ali pozitivne su toliko minimalne da neće napraviti baš nikakvu razliku u jačanju vašeg brenda.
3. Previše je, zaista, previše
Iako mi je pretencioznost u pisanju najkarakterističnija za modnu branšu u kojoj se sama nalazim, primjećujem ga i na srodnim poljima. Takav način će prije svega polučiti samo kontraefekt.
I sami ste svjesni što je primarno a što je sekundarno. Nemojte davati nečemu značaj gdje ga nema. Nepotreban je studiozan pristup analiziranju najnovijeg ruža za usne. Ako je vama samima neprirodno nešto pisati, to je znak da stanete! Nemojte mislite da ćete nas uvjeriti u nešto što nije. Na to smo postale imune. 🙂
4. Kvaliteta odnosa s potencijalnim klijenticama
Koliko nas lako možete privući na temelju emocija, toliko nas brzo možete i zbog njih izgubiti ako napravite krivi korak. Pronađite način kako da već postojećim korisnicama vašeg proizvoda ili usluge svakim obraćanjem date do znanja da su vam jednako bitne kao i u početku.
5. Stil pisanja
Specifičan način pisanja, opuštenog i neopterećenog tona ima mnogo pobornika među ženskim redovima. Standard hrvatskog jezika mora se održavati, slažem se. Ali njegovo poštivanje i unos žargona, igre riječi ili, na primjer, sarkastičnih opaski nije međusobno isključivo. Vaša filozofija mora biti protkana svakim slovom teksta. Neće biti potrebno eksplicitno izreći kome ste namijenjeni, to će biti u vašem pismenom izričaju jasno izraženo. Žene će to percipirati i povezati se s vama.
Najbitnije od svega je da cijenite inteligenciju svojih čitateljica onako kako biste voljeli da se cijeni vaša. Iskrenost i toplina neka vam bude novi credo u pisanju. Krenite od sebe. Zar bilo što drugo nije i vama jednostavno neprihvatljivo?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_palacg]
Uključite se u raspravu