Vodeni autobusi mogli bi smanjiti gužvu na cestama priobalnih gradova

Autor: Croenergo.eu , 31. svibanj 2014. u 16:38
Foto: www.croenergo.eu

Tim znanstvenika sa Stockholm KTH Royal Institute of Technology osmislio je inovativan način nadopunjavanja sustava javnog prijevoza glavnog švedskog grada kojim bi se trebalo rasteretiti prometnice i stvoriti alternativu kopnenom javnom prijevozu.

Autor/Izvor/Fotografija: © Portal croenergo.eu (M.P.) / ENERGO MEDIA SERVIS / KTH / KTH

Tim znanstvenika sa Stockholm KTH Royal Institute of Technology osmislio je inovativan način nadopunjavanja sustava javnog prijevoza glavnog švedskog grada kojim bi se trebalo rasteretiti prometnice i stvoriti alternativu kopnenom javnom prijevozu. Projekt pod nazivom Waterway 365 slijedi načelo kako je poprijeko uvijek bliže nego okolo, a predloženi vodeni autobusi trebali bi u potpunosti prekrenuti javni prijevoz Stockholma.

Učinkovitost sustava javnog prijevoza ključni je faktor uspješnosti u zajednici. Gradovi smješteni na moru suočavaju se sa posebnim izazovima budući da učinkovitost njihovog javnog prijevoza ovisi o cestovnim i željezničkim sustavima koji se oslanjaju na mostove i tunele, a trajekti i vodeni taksiji donose brojne neugodnosti i dugotrajna čekanja prilikom pristajanja na svaku stanicu. Tim sa KTH-a predložio je sustav inovativnog dizajna koji se temelji na nekoliko ključnih čimbenika koji bi trebali poboljšati javni prijevoz i povezati ga sa sustavima na kopnu.

Iako je dizajn usmjeren prvenstveno na Stockholm, tim vjeruje kako bi mogao biti primjenjiv i na druge obalne gradove. Vodeni autobusi napravljeni su na način da se učinkovito integriraju sa prometnim sustavima na kopnu, omogućuju lagani i brz ukraj putnika i bicikala te se mogu nadograditi posebnim ralicama kako bi promet bio nesmetan i za vrijeme zime. 

Ključna razlika između KTH-ovog prijedloga i postojećih sustava prijevoza putnika vodenim putem je repliciranje sustava rada autobusa ili podzemne željeznice u kojima se putnici ukrcavaju sa strane, a ne na pramcu ili krmi. Brodovi moraju biti energetski učinkoviti te modularni kako bi se mogli prilagoditi različitim potrebama i zahtjevima putnika. Nadamo se da će sustav zaživjeti kao pilot projekt te kako ćemo uskoro u primorskim gradovima svjedočiti novim, inovativnim transportnim sustavima.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close