Tvrtka za koju je siguran samo rast zasigurno je Apple

Autor: Vladimir Nišević , 29. svibanj 2014. u 22:01
Unatoč, gospodarskoj krizi ima pozitivnih pomaka za brandove i u financijskom sektoru

Svjetska kriza je Sony pogodila teže nego neke druge kompanije te je trebalo vremena da se Sony vrati u doba stare slave.

Među "velikim igračima" međunarodnog tržišta čiji brendovi bilježe porast našlo se desetak tehnoloških brendova, jedan trgovac na malo, četiri financijska brenda i tri proizvođačima piva.Brendove koje je Brandz Top 100 istraživanje uvrstilo u posebnu kategoriju 20 najbrže rastućih brendova su tvrtke koje su ostvarile najveći porast u vrijednosti svojeg brenda. Ovdje ćemo nabrojati neke od tih tvrtki i pokazati po čemu se upravo ove marke razlikuju od svih ostalih

Tehnološki sektor
Najviše tvrtki u kategoriji najviše rastućih dolazi iz tehnološkog sektora. To su tvrtke s daleko najvećim rastom u ovoj skupini i čije brendove često možemo povezati s nekim proizvodom. Krenut ćemo od tvrtke koja bilježi najveći rast, a to je Samsung koji je prema istraživanjima Brandz Top 100 povisio vrijednost svog branda za rekordnih 80 posto. Takav uspjeh mogu zahvaliti uvođenju novih LED tankim zaslonima u prodaju i ulaganjima u mikrotelefonske tehnologije. To im je donijelo porast slobodnog prihoda za 91 posto te on sad iznosi 9,6 milijardi američkih dolara. Među svim pridošlicama Samsung ima najveće pravo biti tu. Nakon Samsunga slijedi jedan pravi kineski div koji je zauzeo položaj nadmoći na domaćem tržištu.

Kineska internetska tražilica Baidu bilježi rast vrijednosti branda od 62 posto jer je uspio zadržat prevlast nad Googlom na kineskom području. Čak 70 posto kineskog stanovništva koje ima pristup internetu smatra da je Baidu bolji od Google tražilice, a podsjećamo do je tržište od 400 milijuna korisnika. Tako su prihodi Baidu tražilice porasli za 42 posto što je porast od oko 217,6 milijuna američkih dolara. Također, Baidu nema gotovo nikakvih problema sa tužbama i cenzurom za razliku od Googla koji je po tomu itekako poznat. Ipak, Google kao najpopularnija svjetska tražilica na druge načine dobija na utjecaju, a svojim partnerstvima i druge firme dovodi na vrh. Verizon, američki mobilni operater koji drži najveću 3G mrežu u SAD-u ostvario je povećanje prihoda od 30 posto na usluzi prijenos podataka te je također lansirao nove Android pametne mobilne telefone u strateškom partnerstvu sa tvrtkom Google koji su dosegli neviđenu popularnost među tehnološki osviještenom publikom.

Na istim čimbenicima kao i Verizon mjesto na listi od 100 vodećih brandova po prvi put je našla i tvrtka O2. Riječ je o mobilnom operatoru, podružnici Spain Telefonika, čije je središte u Ujedinjenom Kraljevstvu. O2 je sa povećanim profitom od usluga slanja podataka i datoteka izgradila velik ugled na tržištu te je broj korisnika ovog mobilnog operatera u Ujedinjenom kraljevstvu porastao za jedan milijun, dok je u Njemačkoj dobio čak 1,5 milijuna novih korisnika. Trend uspjeha mobilnih operatera slijedi i T-mobile koji je nakon objave o spajanju sa mobilnim operaterom Orange dobio na popularnosti, no još bitnije ako spajanje uspije T-mobile postati će najveći mobilni operater na području Ujedinjenog Kraljevstva.Jedna tvrtka za koju je apsolutno vodećih rastućih tvrtki je zasigurno Apple, koji usprkos smrti svoga direktora Steve Jobsa nastavlja istim tempom prema vrhu. U 2009. godini istraživanja su pokazala da broj aplikacija za sad već kultne proizvode tvrtke Apple raste za 100 000 godišnje.

Aplikacije za Apple uređaje se naravno naplaćuju, a ako pogledamo podatak da je u protekloj godini broj tablet uređaja i pametnih mobitela povećao za gotovo tri puta to samo znači da se isto dogodilo i zaradi koju je tvrtka imala. Kad smo kod osobnih uređaja sigurno treba spomenuti i tri diva računalne opreme s ovog popisa, a to su HP sa povećanjem vrijednosti od 50 posto te IBM i Sony sa povećanjem vrijednosti od 30 posto. Zanimljivo je da je Sony koji je već prijašnjih godina bio na popisu Top 100 došao u ovu skupinu. Razlozi za to su jasni. Svjetska kriza je Sony pogodila teže nego neke druge kompanije te je trebalo vremena da se Sony vrati u doba stare slave, no sad kad je Sony opet počeo rast tvrtka sigurno želi nastaviti u tom smjeru.

Financijski sektor
Unatoč, gospodarskoj krizi ima pozitivnih pomaka za brandove i u financijskom sektoru Visa i MasterCard bilježe porast vrijednosti brenda od 50 posto. Korisnici Visa i MasterCard kartica počeli su raditi više manjih transakcija pazeći da sebe ne dovedu u zaduženja, ali i dalje stvarajući promet za ta dva brenda. Također bredovi nisu došli u doticaj sa takozvanim "toksičnim"financijskim proizvodima koji bi ugrozili njihove partnere u recesiji. Uz potporu američkih vlasti pozitivne rezultate za svoje brendove ostvarile su i neke banke. Investicijska banka Goldman Sachs je nakon financijske injekcije od strane američkih vlasti imala rekordni profit od 13,4 milijarde dolara u 2009. godini. Najveći svjetski bankarski i financijski servis HSBC ostvarila je jačanje branda nakon što je potpuno preuzela istočno tržište i postala najveća internacionalna banka u Aziji.

Tržište piva raste
U svijetu je počeo trend koji je došao čak i do Hrvatske. Piva Skol naišla je na veliku popularnost na brazilskom tržištu. Takav razvoj događaja očekivan zbog spajanja proizvođača Skol piva, InBev i proizvođača Budwisera, Anheuser-Busch u 2008. godini. Porast u vrijednosti brenda piva Budwisera također je očekivan zbog uvođenja bržeg sustava proizvodnje i distribucije. Na kraju zadnji brend piva koji bilježi znatan porast je The Corona koja svoj porast u vrijednost može zahvaliti povećanju izvoza nakon što je tečaj dolara porastao.

Amazon, div maloprodaje
Daleko najzanimljiviji u ovoj kategoriji je Amazon, brend koji je postao sinonim za kupovinu svih vrsta robe, ali ponajviše knjiga elektroničkim putem. Ukupna prodaja na Amazonu se povećala za 54 posto u odnosu na 2009. godinu i ne prestaje rasti.. Najagresivniji rast ima prodaja knjiga ali i elektroničke opreme. Možda i najznačajni faktor za Amazonov porast je novi elektronički zaslon za čitanje knjigu tvrtke Kindl koji olakšava kupovinu i čitanje knjiga preko interneta. 

Komentirajte prvi

New Report

Close