Strategija razvoja turizma RH do 2020. živ je, a ne dokument u ladici, prema njoj se radi, neke mjere turističke politike iz nje su već odrađene, neke su započete i ono što slijedi je još jača dinamika provedbe, istaknuo je danas ministar turizma Darko Lorencin nakon sjednice Vlade predstavljajući učinjeno u prvoj godini provedbe te Strategije.
Strategija je usvojena krajem travnja prošle godine i sadrži 26 mjera turističke politike kojima se do 2020. treba znatno povećati konkurentnost hrvatskog turizma kroz stvaranje novih turističkih proizvoda, nove investicije od 7 milijardi eura, te novo zapošljavanje više od 30 tisuća ljudi.
To treba do 2020. dovesti i do dvostrukog povećanja sadašnjih oko 7 milijardi eura turističke potrošnje godišnje ili turističkih prihoda na nešto više od 14 milijardi eura, a ministar Lorencin smatra da je hrvatski turizam na dobrom putu da to sve i ostvari.
Tome pridonose i mjere iz Strategije koje su već odrađene ili su u tijeku, poput provedbe programa privatizacije i restrukturiranja državnih turističkih tvrtki, uređenja i upravljanja plažama, preustroja sustava turističkih zajednica i drugih.
U sklopu privatizacije i restrukturiranja tvrtki Lorencin je ključnim ocijenio suradnju s Državnim uredom za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) te pokretanje i uspješno dovršenje predstečajnih nagodbi za sedam turističkih državnih tvrtki, kao i pokretanje 'prodaje' odnosno traženja strateških partnera za kompleks Kupari, Veliki Brijun i naselje Baško Polje.
U tijeku su procesi privatizacije hotela Maestral, Plat i Imperial-Rab, za koje također ima dosta zanimanja, kao i priprema prijedloga zakona o turističkim zajednicama koji bi trebao stupiti na snagu s početkom iduće godine i kojim će se te zajednice restrukturirati u smjeru destinacijskih odnosno regionalnih menadžment organizacija (DMO i RMO).
Taj će zakon, kako je kazao ministar, biti evolucija, a ne revolucija, jer je cilj da zajednice dobiju mogućnost izravnog upravljanja destinacijom, jačeg povezivanja sa svim drugim sektorima u kreiranju turističkog proizvoda, promocije i većeg prihoda, da budu fleksibilnije i učinkovitije te da rade na razvoju turizma.
Najavio je da bi se krajem lipnja trebao usvojiti i prateći strateški dokument strateški marketing plan hrvatskog turizma 2014.-2020. odnosno nakon što konzultantske kuće koje ga izrađuju THR iz Barcelone i Horwath Consulting iz Zagreba iz tog plana otklone nedostatke što su ovog svibnja pismeno tražili ministar i članovi Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
U prvoj godini primjene turističke Strategije, a nastavlja se i u ovoj, drugoj godini, turističkom i javnom i privatnom sektoru dane su i brojne bespovratne potpore za razvoj projekata, od hotspot lokacija, centara za posjetitelje i unapređenja plaža, do poticanja malih, srednjih i velikih poduzetnika kroz kreditne linije i programe poticaja.
Priprema se i sufinancira projektna i druga dokumentacije za turističke projekte koji će se prijaviti na strukturne fondove EU-a, kazao je Lorencin zaključivši i da bi bio sretan da se u prvoj godini strategije napravilo i više, ali i da je u nekim stvarima poput promjene zakonskih okvira, prodaje odnosno privatizacije bolje ne brzati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu