Ministarstvo prometa želi oživjeti poduzetništvo uz javne ceste

Autor: Poslovni.hr/Hina , 28. svibanj 2014. u 16:11
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture danas je u proceduru internetskog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću uputilo prijedlog pravilnika o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih djelatnosti na javnoj cesti.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture danas je u proceduru internetskog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću uputilo prijedlog pravilnika o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih djelatnosti na javnoj cesti i prijedlog pravilnika o uvjetima za projektiranje i izgradnju priključaka i prilaza na javnu cestu, a savjetovanje će trajati do 11. lipnja.

Cilj predloženih podzakonskih propisa je intenziviranje gospodarskih aktivnosti neposredno uz javne ceste kroz buđenje ulagačkih kapaciteta. Predviđa se da će se smanjenje prihoda upravitelja javnih cesta nadoknaditi pozitivnim ekonomskim učincima u poslovanju svih pratećih djelatnosti uz javnu cestu, kažu u Ministarstvu.

Prijedlogom pravilnika o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih djelatnosti na javnoj cesti, predviđa se ukidanje naknade za korištenje cestovnog zemljišta i obavljanje prateće djelatnosti na cestovnom zemljištu u slučaju prilaza, odnosno priključka kad njih po izgrađenosti i puštanju u promet preuzima upravitelj javne ceste na daljnje održavanje.

Primjenom predloženog pravilnika korisnici, koji su do sada plaćali naknadu u ukupnom iznosu od 13,5 milijuna kuna (Hrvatskim cestama 8 milijuna kuna i županijskim upravama za ceste 5,5 milijuna kuna) godišnje, bili bi toga oslobođeni na teret upravitelja cesta.

Također, prijedlog pravilnika predviđa smanjenje naknade za reklame uz cestu s 50 na 30 kuna po četvornom metru te smanjenje uvećanja te naknade za osvjetljenju reklamu s 20 na 15 posto.

Kod prijedloga pravilnika o uvjetima za projektiranje i izgradnju priključaka i prilaza na javnu cestu, predlaže se da podnositelj zahtjeva plaća troškove nastale kao posljedica izgradnje priključaka ili prilaza umjesto investitora ili vlasnika.

Prema prijedlogu, priključak predstavlja sastavni dio javne ceste te nije moguće naplaćivanje njegova korištenja, što je ranije bilo predviđeno za komercijalno korištenje priključaka.

Također, investitor/korisnik priključka je dužan priključak darovnim ugovorom prenijeti na upravitelja ceste na koju se priključak izvodi, uklanja se mogućnost reguliranja povećanih troškova održavanja ceste zbog izgradnje priključka, a održavanje izgrađenog priključka seli u nadležnost upravitelja ceste.

Komentirajte prvi

New Report

Close