Đuro Đaković Specijalna vozila, tvrtka u sastavu Đuro Đaković Holdinga i poljska tvrtka Newag koja se bavi proizvodnjom lokomotiva, potpisali su ugovor o suradnji u području zajedničke proizvodnje električne lokomotive tipa E4ACU. Ugovorom se definira trajna i višegodišnja suradnja po pitanju transfera visoko sofisticirane tehnologije, razmjene iskustava i znanja u proizvodnji globalno konkurentnih električnih lokomotiva, koje bi se po prvi puta proizvodile u Slavonskom Brodu.
Ugovor je potpisan u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova u prisutnosti prve potpredsjednice Vlade i ministrice vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske Vesne Pusić i potpredsjednice Vlade i ministrice infrastrukture i razvoja Republike Poljske Elżbiete Bieńkowske.
Đuro Đaković i Newag, kao dvije kompanije iz Europske unije, uspostavom ove suradnje iskazali su dugoročno opredjeljenje zajedničke proizvodnje i prodaje lokomotiva na globalnim tržištima s ciljem da tržište Republike Hrvatske bude okidač i početak uspostave suradnje. „Realizacija suradnje s renomiranom poljskom tvrtkom Newag jamči obostranu korist za gospodarstva dviju zemalja. Ovo je značajan događaj i za Hrvatsku i za Đuro Đaković jer se
nakon 23 godine lokomotiva vraća u Slavonski Brod te nam se po prvi puta pruža mogućnost proizvodnje električne lokomotive u Đuri Đakoviću. Ovim Ugovorom u Hrvatsku ulazi visoko sofisticirano znanje koje Hrvatska danas nema i omogućuje nam prodaju lokomotiva proizvedenih u Hrvatskoj na tržištima unutar ali i izvan Europske unije. Drago mi je da je Đuro Đaković kao kompanija koja ima prijeratno iskustvo u proizvodnji dizel lokomotiva i koja
trenutno, između ostalog, proizvodi teretne vagone, prepoznat kao vrijedan partner koji posjeduje znanja i ekspertizu za implementaciju ove zahtjevne tehnologije. S obzirom na to da postoje potrebe HŽ Carga za lokomotivama, trudit ćemo se da ujedinjenim snagama, kvalitetnim proizvodom, konkurentnom cijenom te paketom dodatnih pogodnosti za HŽ Cargo u konkurentnoj utakmici zaslužimo njihovo povjerenje.“, izjavio je Vladimir Kovačević, predsjednik Uprave Đure Đakovića.
Električna lokomotiva E4ACU namijenjena je za vuču teretnih vagona do 3200t uz brzinu do 140 km/h i putničkih vagona brzinom do 200 km/h. Karakterizira ju, između ostalog, najviša razina sigurnosti, sadržajnost, inteligentan sustav rukovođenja energijom. Lokomotiva E4ACU najbolje je ocijenjena lokomotiva na međunarodnom sajmu INNOTRANS 2012. u Berlinu. „Griffin je platforma za električne lokomotive koje su razvijene posebno za europska tržišta.
Riječ je o tehnološki naprednoj, višesistemskoj lokomotivi koja potencijalno može funkcionirati u većini zemalja na starom kontinentu. Nadalje, spomenute lokomotive mogu se pohvaliti koeficijentima dostupnosti i pouzdanosti svjetske klase, kao i optimiziranim troškovima korištenja. Stoga mi je iznimno drago da će se te lokomotive proizvoditi u hrvatskim pogonima Đure Đakovića te sam uvjeren da bi nabavka tih visokotehnoloških lokomotiva od strane tvrtke HŻ Cargo značajno doprinijela povećanju učinkovitosti hrvatskog voznog parka pružnih vozila,“ objasnio je Bartosz Krzemiński, predsjednik Uprave tvrtke NEWAG Gliwice.
Uz zajedničku proizvodnju i transfer napredne tehnologije i znanja za proizvodnju električnih lokomotiva, Đuro Đaković dobiva mogućnost proizvedene lokomotive nuditi i na trećim tržištima. Strateški savez hrvatske i poljske kompanije na razini EU-a, a za treća tržišta van EUa, dodatna je vrijednost ovog ugovora koju treba promovirati i u drugim područjima gospodarske suradnje dviju zemalja.
Također, Newag će na poljskom i drugim tržištima nuditi teretne vagone Đure Đakovića.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne razumijem da tri državne firme u vlasništvu države ide proizvoditi lokomotive.
Kaj je to strategija?
A kemijsku i petrokemijsku industriju uništavaju.
Za psihijatriju.
Država toliko potiče Končar da čak i Đuro počinje uvoziti tuđe lokomotive. Jadno.
Hvala bogu napokon da TŽV Gredelj dobije konkurenciju na uzavrelom hrvatskom trzistu vlakova. Drzava potice koncar i Đ.Đ a gredelj jedva ceka kad ce u stecaj i trudi se da ga tamo smjeste, zasto?
Uključite se u raspravu