Mobilnom aplikacijom Putni anđeo pretekli smo i europske trendove

Autor: Božica Babić , 26. svibanj 2014. u 22:01
Goran Radić, direktor Sektora za osiguranje motornih vozila u Croatia osiguranju

Direktor Sektora za osiguranje motornih vozila u Croatia osiguranju govori o liberalizaciji.

Croatia osiguranje je slijedom velikih brojeva, konkretno činjenice da je od početka aktivnosti pa sve do danas u segmentu obveznih auto osiguranja zadržalo poziciju tržišnog lidera među brojnom konkurencijom. Međutim, u proteklom je razdoblju ipak ostalo bez određenog broja polica, a time i premije, budući da su neki klijenti u međuvremenu otišli iz CO. Osipanje klijenata je realnost, baš kao i činjenica da pojedinci ostaju Croatiji lojalni i desetljećima. O spomenutim detaljima te liberalizaciji cjenika obveznih autoosiguranja razgovaramo s Goranom Radićem, direktorom Sektora za osiguranje motornih vozila u Croatia osiguranju.

Mogućnost liberalizacije cjenika na obveznim autoosiguranjima zakonodavac je dopustio još 2008., no zaživjela su tek lani u jesen. Što je ta odgoda donijela osigurateljima, uzrokovala je probleme ili možda poslužila kao razdoblje za još bolju i odgovorniju pripremu?
Odgoda liberalizacije cjenika svakako nam je poslužila za pripremu. Ona nam je omogućila preciznu ocjenu rizika našeg portfelja autoosiguranja u zadnjih pet godina po svim parametrima, a koji je bio i temelj aktuarskog izračuna novog cjenika koji je u Croatia osiguranju na snazi od siječnja ove godine.Zahvaljujući petogodišnjem praćenju, dobili smo preciznu diferencijaciju vozača prema starosnoj dobi, premijskim grupama te tipovima osiguranika fizičkih osoba, kao i obrtnika, poduzetnika, prijevoznika i ostalih profesija. Također, uvedena je i korekcija cjenika u osiguranju teretnih vozila, prijevozu opasnih tvari, taxi i rent-a-car vozila.Uveli smo i kategoriju štićenog klijenta, a odnosi se na sve naše osiguranike rizične dobne skupine od 18. do 27. godina ukoliko im je zbog tog parametra premija bila nepovoljnija nego prije uvođenja novog cjenika.

 

39posto

tržišni je udjel Croatia osiguranja u segmentu kasko osiguranja

Na spominjanje liberalizacije većini je prva asocijacija – pojeftinjenje police. Međutim, liberalizacija ne mora donijeti apsolutno jeftiniju policu, za neke osiguranike ona postaje skuplja. Naime, zna se tako isticati da su police u Austriji poskupjele, kakav se rasplet može očekivati na hrvatskom tržištu?
Svako osiguravajuće društvo ima svoju prodajnu politiku. Kao što smo vidjeli, podaci Hrvatskog ureda za osiguranje pokazuju u travnju pad premije obveznog osiguranja motornih vozila od 18 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.Očekujemo ipak stabilizaciju cijena na obveznim auto osiguranjima do kraja godine. Dodatni pad premija mogao bi dovesti do urušavanja cijelog tržišta i nemogućnosti plaćanja obveza osiguravatelja prema državi i prema osiguranicima.
 

Siječanj i veljača prošli su mirnije da bi jače urušavanje premije krenulo od ožujka uz povećanje broja polica. Zvone li ti podaci na alarm? Prijeti li sektoru možda ponavljanje problema od prije desetak godina kada se među osigurateljima vodila žestoka nelojalna utakmica u reotimanju klijenata davanjem visokih nezakonitih bonusa?
Smatram da je svatko od osiguravatelja dobro proanalizirao svoj portfelj. Cilj nam je svima u ovoj fazi zadržati svoje tržišne pozicije. Ocjenjujemo da je liberalizacija smanjila nelojalnu konkurenciju među osiguravateljima. No, bespoštedna borba konkurenata se i dalje nastavlja, prije svega za skupinu dobrih osiguranika srednje i starije životne dobi koja je manje rizična. U konkurentsku borbu uključili su se i manji osiguravatelji koji jedino sa nižim cijenama imaju šansu za pozicioniranje na tržištu. Veći osiguravatelji sa značajnijim tržišnim udjelom bore se za osiguranike dodatnim pogodnostima. U Croatia osiguranju, to znači da za isti novac možete dobiti pokriće specijaliziranih rizika kasko osiguranja uz istu kvalitetu i sigurnost isplate šteta.Sigurno je da su liberalizirani cjenici donijeli individualizirani pristup osiguranicima. U takvom pristupu svi mi moramo više voditi računa o socijalnom aspektu i kupovnoj moći građana Hrvatske, a istodobno o profitu naših kompanija kao i sigurnosti cijelog tržišta da nam se ne bi ponovio scenarij Grčke.

 

125tisuća

vozača policu osiguranja motornog vozila produžavaju od 5 do 10 godina

Croatija je najstariji osiguratelj na lokalnom tržištu, imate klijente s dugogodišnjom lojalnošću, navodno pojedini imaju police 30 i više godina, imate li za njih neke posebno stimulativne bonuse?
Croatia osiguranje je iznimno ponosna na vjernost naših osiguranika. Imamo preko 125.000 vozača koji svoju policu osiguranja motornog vozila produžavaju kontinuirano od 5 do 10 godina i 125.000 osiguranika s neprekinutim trajanjem "staža" u Croatia osiguranju preko 10 godina. Riječ je o fizičkim osobama i osiguranju osobnih automobila. Pored popusta na vjernost, svojim stalnim osiguranicima nudimo i brojne druge pogodnosti koje individualno dogovaramo s njima. Planiramo i daljnje nadopunjavanje naših cjenika osiguranja motornih vozila u kojima nećemo zaboraviti naše vjerne osiguranike.

Kakve brojke Croatija bilježi za prva četiri mjeseca 2014. naspram istog razdoblja 2013., jeste li zadovoljni trendovima?
U obveznom osiguranju motornih vozila bilježimo pad identičnom tržištu, dok smo broj polica održali na istoj razini. Naš tržišni udjel je trenutno 27 posto. U kasko osiguranju usprkos padu premije, uspjeli smo održati svoj tržišni udjel koji zadnjih pet godina iznosi 39 posto.  

Mobilnom aplikacijom nazvanom Putni anđeo iznenadili ste konkurente te izazvali veliku znatiželju i kod osiguranika na ukupnom tržištu obveznih auto osiguranja. U čemu je posebnost te aplikacije?
Putni anđeo je jedinstvena ponuda na hrvatskom tržištu i besplatna je za sve kupce naše police obveznog auto osiguranja. Osiguranici zapravo dobivaju besplatnu uslugu Croatia asistencije – Pomoć na cesti i dodatno uz to, aplikaciju Putni anđeo. Aplikacija u slučaju potrebe aktivira HITAN POZIV – osobni 112. Aktivira se automatski ili ručno, prati vožnju, a u slučaju detektiranja nesreće kontaktira call centar koji će organizirati pomoć. Croatia osiguranje ovom aplikacijom ne samo da prati nego i pretiče europske trendove. Naime, odlukom Europske komisije od listopada 2015. svi novi automobili u EU trebali bi biti opremljeni sustavom za poziv u pomoć koji se zove eCall. Riječ je o sličnom sustavu koji prepoznaje sudar i sam alarmira hitnu pomoć čak i kada je vozač bez svijesti. Za razliku od europskog sustava, koji će biti dostupan samo vlasnicima novih automobila, hrvatska aplikacija dostupna je besplatno svim vozačima osiguranicima Croatia osiguranja i to bez obzira na starost njihovog vozila, kao dodatni dar kod ugovaranja obveznog auto osiguranja. Prve reakcije osiguranika su iznimno pozitivne. Ističu kako će se uz aplikaciju osjećati sigurnije te da je vrlo jednostavna za primjenu. 

Liberalizacija

Šest godina nakon što je zakonodavac dopustio liberalizaciju cijena na obveznim auto osiguranjima u rujnu 2013. godine Generali je prvi otvorio tržišnu utakmicu. Uskoro se pridružio Allianz, a potom i ostala društva. Liberalizacija je (ne)očekivano donijela urušavanje premije, za prva četiri mjeseca 2014. naspram istog razdoblja 2013. ugovorena premija smanjena je za gotovo 109 milijuna kuna ili 12 posto, a broj polica veći je za 14.465 ili 2,4 posto. Do kraja godine, procjene su, premija bi mogla biti manja za više od 400 milijuna kuna. Hrvatsko aktuarsko društvo je na tradicionalnom stručnom skupu industrije osiguranja održanom na izmaku 2013. godine upozorilo društva neka oprezno kreiraju cjenike novih polica s liberaliziranim uvjetima. Snižavanje premije za 15 posto, ustvrdili su iz HAD-a, sektoru donosi obvezu veću od 650 milijuna kuna što je 24 posto premije ugovorene u 2012. godini.  

Komentirajte prvi

New Report

Close