Branko Grčić: Interes države je razvoj, a ne rušenje kapitala i dobiti

Autor: Tomislav Pili , 27. svibanj 2014. u 09:42
Ministar Branko Grčić i Anton Kovačev (HBOR)/Boris Šćitar/PIXSELL

Do kraja godine bit će poznatije što će biti s monetizacijom autocesta, a prihod će se iskoristiti za smanjenje javnog duga, rekao je Grčić.

Bez jasna zakonskog okvira koji se ne mijenja svako malo, ali i veće proaktivnosti, kako države, tako i privatnog sektora, nastavak privatizacije ostat će tek mrtvo slovo na papiru. Kako je rečeno u ponedjeljak na panelu "Institucionalni igrači – što im možemo ponuditi", u okviru konferencije Večernjeg lista "Ulagači – motor rasta gospodarstva", tržišno-burzovni princip najbolji je način određivanja vrijednosti tvrtke.

A tržište nam trenutno ide na ruku, barem kad je zaduživanje u pitanju.Osvrnuvši se na posljednje izdavanje obveznica, potpredsjednik Vlade Branko Grčić kazao je kako je to najjeftinije zaduženje u povijesti hrvatske države, ako se izuzmu "samuraj obveznice" izdane 90-ih na japanskom tržištu. Vrlo jeftino zaduživanje države utječe na ulaganja mirovinskih fondova, smatra Dinko Novoselec, predsjednik Uprave AZ obveznog mirovinskog fonda."Smanjene kamatne stope nužan su preduvjet da se imovina mirovinskih fondova iz javnog duga redistribuira u privatni sektor", ističe Novoselec. Podsjetio je da izmjene zakona sada omogućuju mirovinskim fondovima veća ulaganja u privatni sektor.

"No, privatni je sektor dosad ostao hladan na činjenicu da raspolažemo sa 60 milijardi kuna imovine", ocjenjuje Novoselec. Na pitanje što država namjerava privatizirati i kada, Branko Grčić tvrdi kako država očekuje od privatnih partnera da poboljšaju upravljanje kompanijom, ali i da ispune svoja obećanja koja su dali kada su ulazili u vlasničku strukturu. "Interes države je razvoj, a ne rušenje kapitala i dobiti", kaže Grčić. Do kraja godine bit će poznatije što će biti s monetizacijom autocesta, naglasio je, a prihod od monetizacije iskoristit će se za smanjenje javnog duga.Ako monetizacija ne uspije, Hrvatske autoceste trebale bi ići na javnu ponudu dionica (IPO) jer se većina građana može identificirati s tim projektom, smatra Tonći Korunić, voditelj upravljanja imovinom u InterCapitalu.

"Strani investitori žele jasan okvir za ulaganja koji se mijenja svako malo", tvrdi Korunić.Panel "Treba li nam regionalni IPO" problematizirao je budućnost tržišta kapitala u regiji, a zaključak je da neće biti pomaka bez većeg sudjelovanja educiranijih ulagača i kompanija koje su svjesne prednosti prikupljanja kapitala na tržištu. Osvrćući se na važnost većega angažmana građana na tržištu kapitala, predsjednica Uprave Zagrebačke burze Ivana Gažić istaknula je kako 12 godina od osnutka mirovinskih fondova čak 95 posto građana u fondove i dalje raspoređuje Regos.

Strateška tema

Nejasna IPO budućnost državnih tvrtki  

Hoće li i za koju državnu tvrtku možda biti donesena odluka o IPO-u, nije se moglo čuti ni na panelu o budućnosti javnih poduzeća. Iako se tijekom konferencije često HEP prozivao kao kandidat, predstojnik DUUDI-ja Mladen Pejnović rekao je da je to ipak strateška tvrtka, no i dodao da takvo što nije isključeno za neke tvrtke, pa i HEP, ako zatreba ozbiljan novac. Predsjednik uprave HEP-a Tomislav Šerić rekao da je to odluka vlasnika, odnosno države, a da je na upravi da efikasno vodi projekte, jer i oni su tvrtka koja je na tržištu i bori se za kupca.

'Nije definiran nasljednik A. Kovačeva'

Vlada još "nije definirala" tko će zamijeniti Antona Kovačeva na čelu Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), rekao je u ponedjeljak potpredsjednik Vlade Branko Grčić. Iako Kovačevu mandat istječe za samo nekoliko dana, Grčić je  gostujući na konferenciji Večernjeg lista "Ulagači, motor rasta gospodarstva" naglasio kako će odluka biti donesena uskoro.

Komentirajte prvi

New Report

Close