MOL širi mrežu benzinskih postaja

Autor: Poslovni.hr/Hina , 22. svibanj 2014. u 10:21
Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Mađarska naftna kompanija MOL planira nove akvizicije kako bi ojačala svoj udjel na maloprodajnom tržištu središnje Europe, izjavio je MOL-ov izvršni potpredsjednik za downstream operacije Ferenc Horvath, osvrnuvši se u razgovoru za Reuters i na kapacitet dvije hrvatske rafinerije.

Kao dio te strategije, MOL je ranije ovog mjeseca kupio u Češkoj, Slovačkoj i Rumunjskoj benzinske postaje od talijanskog Enija. Sada ima više od 1.700 benzinskih postaja u središnjoj Europi i na Balkanu.

I dok će europsko tržište rafinerijskih proizvoda ostati pod pritiskom zbog prekomjernih proizvodnih kapaciteta, MOL želi proširiti svoju maloprodajnu mrežu, moguće do kraja godine i za nekoliko stotina benzinskih postaja, izjavio je Horvath u intervjuu za agenciju Reuters.

MOL, koji posluje sa četiri rafinerije u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj, u prva tri ovogodišnja mjeseca bilježio je slabo rafinerijsko okruženje, no godišnji rast prodaje goriva u središnjoj i istočnoj Europi ubrzao je s 2 posto u prvom tromjesečju na 4 posto u drugom.

„I u travnju i u svibnju obujam prodaje porastao je zbog sezonalnosti, a porasle su i marže“, kazao je Horvath.

U sklopu prilagodbe prekomjernih rafinerijskih kapaciteta u Europi, MOL je već zatvorio jednu rafineriju, a Horvath ističe i da dvije rafinerije hrvatske Ine, u kojima MOL ima blizu 50 posto udjela, također imaju problema, djelomično zbog izostanka ulaganja prije 2003., godine kada je MOL ušao u vlasništvo Ine.

„Možemo vidjeti da je Inin rafinerijski kapacitet dvostruko veći ne samo od potreba hrvatskog tržišta, nego i kad se uključe tržišta u susjedstvu. Također, upitno je može li se jedna od tih rafinerija unaprijediti ulaganjem kako bi bila u samom vrhu po konkurentnosti“, prenosi Reuters Horvathove riječi.

Komentirajte prvi

New Report

Close