Laburisti: Agencija za tržište željezničkih usluga je turistička agencija za vlastite zaposlenike

Autor: Poslovni.hr/Hina , 15. svibanj 2014. u 16:30
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Cilj je, kaže, racionalizacija ustrojstva i poslovanja, odnosno zajednički poslovni prostori i opći poslovi.

Saborska rasprava o Zakonu o regulaciji tržišta željezničkih usluga kojim bi se Agencija za regulaciju tržišta željezničkih usluga trebala spojiti s Hrvatskom agencijom za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) svela se danas na prozivku resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića zbog stanja u HŽ-u, a iz redova Laburista poručeno je da ta agencija, sudeći po visini primanja i broju službenih putovanja, služi kao turistička agencija za vlastite zaposlenike.
Zakon o regulaciji tržišta željezničkih usluga i izmjene Zakona o elektroničkim komunikacijama trebali bi se donijeti u paketu, pojasnio je zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Nova jedinstvena regulatorna agencija – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, koja nastaje pripajanjem Agencije za regulaciju tržišta željezničkih usluga HAKOM-u, postaje nadležna i za regulaciju tržišta željezničkih usluga, pojašnjavao je Antešić.

Cilj je, kaže, racionalizacija ustrojstva i poslovanja, odnosno zajednički poslovni prostori i opći poslovi.

HDZ-ov Josip Borić pitao se gdje je strategija prometnog razvoja koja je, prema najavama Hajdaša Dončića, trebala biti dovršena u veljači.

"Nikada nije ukinuto toliko linija kao u protekle dvije godine. To su nerazumni i neusklađeni potezi", rekao je Borić.

U spajanju Agencije za regulaciju tržišta željezničkih usluga s HAKOM-om Borić ne vidi nikakvu dobit osim ako HAKOM ima dovoljno novca za namirenje zaštite prava putnika, posebice u domeni njihovog obeštećenja.

"Regulatorna tijela su zaklon za ljude koji su se uhljebili i ne rade. Kako to da radnici na željeznici dobivaju otkaze a kad mijenjamo ovaj zakon naglašavamo da ni jedan činovnik neće dobiti otkaz", čudio se Laburist Branko Vukšić.

"Sudeći po visini primanja zaposlenika i broju službenih putovanja Agencija za regulaciju tržišta željezničkih usluga je turistička agenciija za vlastite zaposlenike", ustvrdio je njegov stranački kolega Mladen Novak.

Prisjetio se da je u zadnjem izvješću koje je Agencija podnijela Saboru konstatirano da su zaprimili sedam predmeta – za pet su se proglasili nenadležnim, dok preostala dva nisu stigli riješiti u godinu dana.

Agencija je svojim neradom sustavno urušavala nacionalnog prijevoznika, pogotovo HŽ Cargo, a obol ministra prometa u tome je izuzetno velik, tvrdi Novak.

Željeznici moramo omogućiti tržišne uvjete, jer smo ulaskom u EU prihvatili takva pravila, a ovdje se radi o tome da se dozvoli ravnopravna utakmica svih onih koji su zainteresirani voziti se takvom željeznicom, poručio je SDP-ovac Tomislav Žagar.

"Čudno je da mi naše igrače, govoreći sportskim riječnikom, pripremamo za utakmicu tako da im ne damo jesti i šaljemo ih gole i bose u tržišnu utakmicu sa onima koji su imali trenere i dobru logistiku", odgovorio mu je HSS-ovac Branko Hrg.

"Mogu se s vama složiti ako govorimo o igračima golim i bosim, ali onda moramo priznati da nam je i teren dosta pun krtičnjaka i neravan", uzvratio mu je Žagar.

"Kaže se da je spašavanje proračuna i rebalans, po riječima našeg ministra prometa, spašavanje vojnika Ryana. Bilo bi puno bolje kada bi se spašavanje vojnika Ryana usmjerilo na HŽ i kada bi HŽ bio predmet njegovog prijepora i napora da se stanje popravi", rekao je HDSSB-ovac Boro Grubišić.

Grubišić je upozorio na pad prometa u prošloj godini u putničkom prometu na HŽ-u od preko 50 posto, a također je sličan pad prijevoza zabilježio HŽ Cargo.

Od HŽ Carga zavise Petrokemija Kutina, Luka Rijeka, Luka Ploče, Gredelj, šećerane i niz drugih gospodarskih subjekata, upozorio ej Grubišić.

Zakon ne odudara od uobičajenih standarda, okvira i pravila EU, ustvrdila je HNS-ovka Nada Turina Đurić napominjući kako se time usklađujemo s pravnim okvirom EU.

Komentirajte prvi

New Report

Close