Prije nekoliko tjedana, nepoznati je lopov provalio u jedno od skladišta Tiska u Zagrebu. Plijen?
Preko 20 tisuća samoljepljivih sličica Brazuka, na kojima su karikature nogometaša sa skorašnjeg svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu. Vijest se odlično uklopila u pomamu za Brazukom, koja ne jenjava niti nakon dva mjeseca. Duplići se razmjenjuju preko raznih portala, a fan grupa na Facebooku skupila je preko devet tisuća članova. "Jedna moja prijateljica poslala je sina u dućan da kupi kruh. Mali se vratio doma noseći nekoliko paketića sličica Brazuka i počeo mami objašnjavati da se u dućanu samo to prodaje", kroz smijeh nam priča Vedrana Škaro, direktorica zagrebačke tvrtke Viza MG, a koja stoji iza projekta Brazuka.
Škaro Viza
Brazil je atraktivna i egzotična zemlja i zato smo kliknuli s kupcima
"Postignuti rezultat je daleko iznad svih naših očekivanja. Djeca nam šalju pisma u kojima se ljute jer im roditelji, po njihovu mišljenju, ne žele kupiti dovoljno sličica. Za rođendane traže paketiće Brazuke. Telefoni nam stalno zvone, i roditelji i djeca se žale ako sličice eventualno zakasne na neki kiosk", kaže naša sugovornica. Ističe da je iza projekta Brazuka ogroman timski rad raznih kreativaca. Tu je uključen producent atraktivnog spota s papigom i jaguarom, pa autor tekstova, a naravno ilustrator i njegova ekipa, ljudi koji su nacrtali 268 portreta nogometaša. Za iznošenje konačnih rezultata još je rano, no već sada je prodano 20 do 30 posto sličica više nego što je predviđeno u ionako optimističnom planu.
Viza MG- inače najveći proizvođač razglednica u Hrvatskoj- već godinama prije europskih i svjetskih prvenstava izdaje takve sličice s karikaturama nogometaša, no ovogodišnji su rezultati daleko iznad svih dosadašnjih. Albumi za Brazuku insertirani su u Večernji list, 24 sata, Slobodnu Dalmaciju i još neke dnevne novine, kako bi se pokrila cijela Hrvatska. Da li je zbog toga prodaja sličica tako dobra? "Ne, to smo radili i prijašnjih godina. Brazuka je tako dobro prošla jer se Hrvatska kvalificirala. Osim toga, Brazil je iznimno atraktiva i egzotična zemlja i zato smo kliknuli s kupcima. Važna je i naša nagradna igra u kojoj svaki onaj tko kompletira i pošalje nam album dobiva paket iznenađenja.
Album mu se vraća, a organizator zadržava kupon koji će sudjelovati u nagradnoj igri čije je izvlačenje sredinom srpnja", kaže Vedrana Škaro, te moli za razumijevanje svih onih koji nisu odmah dobili svoj paket iznenađenja, jer je takvu navalu malo tko očekivao.Ciljana publika za sličice su djeca od četiri do devet godina starosti. Međutim, za Brazuku je interes pokazala i nešto starija publika, pa čak i njihovi roditelji. A kod Brazuke je manjoj djeci i potrebna pomoć roditelja, jer na sličici ne piše ime nogometaša.
Uče brojeve i upoznaju kontinente
U vrtićima djecu motiviraju na skupljanje sličica
Zbog Brazuke se održavaju i posebni roditeljski sastanci. U školama se čuje da treba zabraniti nošenje albuma u školu jer učenici nisu dovoljno koncentrirani na nastavu. U vrtićima je pak drugačije – tamo kažu da djecu treba motivirati na sakupljanje sličica jer time uče brojeve, slova, upoznaju se s drugim zemljama i kontinentima.
Na tržištu BiH nema takvog uspjeha
Posebna je verzija albuma sa sličicama izbačena na tržište BiH. Iako se tamošnja reprezentacija također plasirala na svjetsko prvenstvo, nije stvorena pomama oko sličica nogometaša, između ostalog i zato jer publika u Republici Srpskoj nije pokazala previše interesa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu