Potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić izjavio je danas kako neće biti problema oko subvencija za cestovni prijevoz na otocima.
"Nikakvih problema oko subvencija za cestovni prijevoz na otocima neće biti", kazao je Grčić kojega su novinari na današnjoj konferenciji za novinare upitali za komentar upozorenja riječkog Autotransa da ta tvrtka zbog neplaćanja subvencija za otočni javni cestovni prijevoz razmišlja da počne s naplatom prijevoznih usluga za otočno stanovništvo po punim ekonomskim cijenama.
Iz Autotransa su, naime, upozorili da im još nije dostavljen Ugovor o naknadi pružanja usluga javnog, otočnog cestovnog prijevoza po Zakonu o otocima za otoke Brač, Cres, Korčulu, Krk, Lošinj, Pag i Rab te poluotok Pelješac, iako su proračunom za 2014. predviđena i rezervirana potrebna sredstva, čime se stvorio dug Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU prema Autotransu veći od 10,2 milijuna kuna.
Time je neplaćanje ušlo u peti mjesec, što je izvan svih normi uobičajenog poslovnog ponašanja, navode iz riječke tvrtke u pismu upućenom premijeru Zoranu Milanoviću, Grčiću i Otočnom saboru.
Ovo neplaćanje destabilizira poslovanje Autotransa, dovedene su u pitanje plaće radnika i urednost podmirivanja obveza, održavanje nekih autobusnih linija, a naročito daljnja provedba povlastica građanima koji se subvencioniraju, ističu iz Autotransa u čijem je sustavu više od tisuću radnika te održavaju mrežu javnog cestovnog prijevoza ne samo na spomenutim otocima, nego na području 14 županija.
Također upozoravaju kako se ovakva situacija ponavlja treću godinu za redom te da, umjesto ugovora, iz Ministarstva samo dolaze zahtjevi za "dostavu dokumentacije kojom se želi provjeriti legalnost poslovanja tvrtke i njihov tržišni položaj".
Svi elementi i metodologija obračuna otočne subvencije kao i svi dokumenti kojima se utvrđivala legalnost otočnih cestovnih prijevoznika, a time i pravo na korištenje subvencije davno provjereni. Ako to svih ovih godina nije bilo upitno, kako je to ove godine postalo upitno do te mjere da priječi potpisivanje ugovora i zašto Ministarstvu treba gotovo pola godine da to uopće artikulira i uputi im takav zahtijev, pitaju iz Autotransa.
Navode i kako se Ministarstvo nije odredilo oko mišljenja Središnjeg ureda Porezne uprave od 12. travnja da se na iznos sredstava subvencije dodaje PDV te nije ponudilo nikakvo rješenje za podmirivanje nepodmirene obveze PDV-a u 2013. koje iznose 2,4 milijuna kuna i koje bi trebale biti nadoknađene iz ovogodišnjeg proračuna.
Stoga u Autotransu razmišljaju o raskidu ugovorne suradnje i početku naplate svojih usluga korisnicima u skladu s tarifnim odredbama, odnosno punim ekonomskim cijenama i to u najkraćem roku, uz napomenu da će Ministarstvu prepustiti da kreira način na koji će građanima nadoknađivati troškove prijevoza u skladu sa Zakonom o otocima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uspjeh Milanovićeve SDP-HNS Kukuriku Vlade:
Twixer:
Što se tiče broja nezaposlenih osoba, ovdje se također dogodio veliki pomak. „Prvi put nakon 2008. godine na godišnjoj razini, dakle travanj 2014. u odnosu na travanj 2013., imamo smanjenje broja nezaposlenih.
Nevjerojatno je da je ovakvima (Grčić) dozvoljeno da uce djecu. Nezaposlenost se moze sutra smanjiti na 0.
Iselis ljude ili ih administrativno izbrises sa liste nezaposlenosti.
Ono sto je bitno je koliko je ljudi zaposleno:
Najnoviji izvjestaj o zaposlenosti, ozujak 2014-e:
Zaposleni
Ozujak 2014… 1.310 433
Ozujak 2013… 1.336 840
Ozujak 2012… 1.363 155
Ozujak 2011… 1.378 176
Izgubljeni poslovi:
2014…26.407
2013…26.319
2012…15.021
Broj zaposlenih u Hrvatskoj se u 3 godine smanjio za: 67.747
To je vise nego populacija Licko-Senjske zupanije, ili populacija Slavonskog Broda.
Skoro kao citav Zadar.
Uključite se u raspravu