‘Prodajom Pružnih građevina strani bi privatnici dobili monopol’

Autor: Agencija VLM , 13. svibanj 2014. u 13:21
Ivan Forgač; Photo: Daniel Kasap/PIXSELL

Uvjereni smo, a to nam govore iskustva drugih željeznica (npr. Velika Britanija), da bi svaki privatnik zloupotrijebio monopolistički položaj, tvrdi Forgač.

Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara, poslao je otvoreno pismo Vladi na čelu sa Zoranom Milanovićem povodom prodaje kćerinskih društava HŽ-a. SHŽ upozorava na pogrešne odluke o privatizaciji, odnosno o načinu privatizacije društava Pružne građevine, Željeznička tiskara i Tersus Eko.

Forgač upozorava kako u Hrvatskoj nema niti jedne druge tvrtke koja bi mogla ponuditi cjelokupni proizvod koji nude Pružne građevine te da se, kada je riječ o redovnom održavanju pruga radi o monopolu. Prodajom tvrtke taj bi monopolistički položaj stekao privatnik, prema uvjetima natječaja svakako stranac, naglašava Forgač.

"Uvjereni smo, a to nam govore iskustva drugih željeznica (npr. Velika Britanija), da bi svaki privatnik zloupotrijebio monopolistički položaj tako što bi odredio cijene koje njemu odgovaraju, a kvalitetu i sigurnost željezničkog prometa sveo bi na najnižu moguću mjeru, s ciljem ostvarivanja što većeg profita", poručuje Forgač.

Problem koji imaju Pružne građevine, nastavlja, je nemogućnost sudjelovanja u projektima koje sufinancira EU jer je vlasnik tvrtke HŽ Infrastruktura, investitor u tim projektima, pa bi angažiranje Pružnih građevina bio sukob interesa. Forgač kaže da su kao rješenje za taj problem odavno ponudili slovenski model. U Sloveniji postoji državna agencija koja je investitor u projektima gradnje i obnove pruga, dok je njihova Infrastruktura trgovačko društvo koje s državom ima ugovor o regulaciji prometa i o održavanju pruga.

"Drugi, manje kvalitetan, ali jednostavniji način rješenja tog problema, je da HŽ Infrastruktura ostane investitor u projektima obnove, ali da se vlasnički udjel Pružnih građevina izdvoji iz portfelja HŽ Infrastrukture i unese u vlasništvo države, preko neke od vladinih agencija, ili sl. Ukoliko to ne učinimo, sve poslove obnove i gradnje pruga dobivat će stranci koji će iz RH izvlačiti ogromnu dobit", navodi Forgač.

Komentirajte prvi

New Report

Close