Premija je najviše rasla Generaliju, prijavljeno znatno manje šteta

Autor: Božica Babić , 13. svibanj 2014. u 09:48
Odštete za osobe iznosile su lani 535 milijuna kuna, a za uništene stvari 532 milijuna kuna

Premija Generalija rasla je 33,5 posto, na 98,9 milijuna kuna, a broj polica čak 44,4%. Grawe je pak premiju na autoosiguranjima uvećalo 14,4 posto, na gotovo 58 milijuna kuna.

Generali osiguranje lani je očitalo lekciju konkurenciji u industriji osiguranja.

O tome svjedoči cjelogodišnje izvješće o trendovima u obveznim autoosiguranjima koje je upravo objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO). Podsjećamo, bilo je prvo društvo koje je lani polovicom rujna istrčalo na tržiše s liberaliziralizacijom, odnosno individualiziranim cjenicima pri ugovaranju polica za obvezna autoosiguranja. Iako je Generali nedugo potom navodno, zbog zavaravajuće kampanje, kažnjen uskraćivanjem zelene karte na mjesec dana, 2013. zaključio je uz najveći rast premije.

Na godišnjoj razini premija mu je rasla visokih 33,5 posto, na 98,9 milijuna kuna. Broj polica uvećan je za čak 44,4 posto, sa 43.361 na 62.598.Uz Generali osiguranje, prošla godina bila je u tom segmentu uspješna i za Grawe, ono je premiju na obveznim autoosiguranjima u godinu dana uvećalo 14,4 posto, na gotovo 58 milijuna kuna. Tu vrstu police lani je tržištu nudilo 14 društava, od kojih je deset zabilježilo rast premije, a četiri negativan učinak naspram rezultata iz 2012. 

Pao udjel top petorke
Kako je liberalizacija tek zakucala na tržište, njezini efekti će se u konkretnom obliku pokazati tek na jesen. Pozornost u ovom trenutku više zaslužuju trendovi koje je tržište na obveznim autoosiguranjima evidentiralo u posljednjih nekoliko godina koje su bile na udaru recesije. U ukupnom godišnjem premijskom prihodu na obvezna autoosiguranja oduvijek se odnosi najveći udjel. No, u 2009. ta su osiguranja prisvajala 30,7 posto premije, da bi 2013. zaključila s udjelom od 32,5 posto, što  potvrđuje da je hrvatsko tržište i dalje nerazvijeno. S druge pak strane, top pet društava prije pet godina prisvajalo je 81 posto ugovorene premije, da bi lani udjel pao na 77,9 posto.

Najveći bonus koji su klijenti mogli dobiti pri ugovaranju police obveznih osiguranja prije uvođenja liberalizacije cjenika iznosio je 50 posto. U 2009. taj je bonus kod svojih osiguravatelja dobilo 70 posto vlasnika vozila, lani 63,8 posto.Prosječna premija, odnosno cijena pojedinačne police, iznosi HUO, za 2013. bilježi slabiji rast nego u 2007., koja je bila karakteristična po rastu prosječne premije većem od 10 posto. Naime, u 2007. naspram 2006. pojedinačna prosječna premija poskupjela je za 110 kuna, za što je presudan bio dosljedan obračun pripadajućeg bonusa. Do 2007. na tržištu je vladala nelojalna utakmica u ponudi visokih bonusa, a onda je postignut dogovor o poštovanju pravila. Između 2013. i 2012. prosječna premija po autopolici poskupjela je samo devet kuna.  

Manje ukupne pričuve
Od 2009. u silaznoj putanji je krivulja o štetama, te godine prijavljeno je 117.935 šteta izazvanih u prometnim nezgodama, da bi u 2013. broj prijavljenih šteta pao na 84.672. Za štete na stvarima u 2009. isplaćena su 723,4 milijuna kuna, a osobama zbog zdravstvenih posljedica 611 milijuna. Prošla je godina donijela obrnut trend premda u nevelikim iznosima: odštete za osobe iznosile su 535 milijuna, a za uništene stvari 532 milijuna kuna. Pozornost plijeni i podatak da je ukupan iznos odšteta u spomenutih pet godina smanjen za 268 milijuna kuna. Društva koja tržištu nude obvezna autoosiguranja, godinama ih je na listi 14, dužna su držati i pričuve za saniranje eventualnih posljedica u prometnim nezgodama. Prije pet godina ukupne pričuve iznosile su četiri milijarde i 228 milijuna kuna da bi u 2013. pale na četiri milijarde i 158 milijuna kuna. 

Komentirajte prvi

New Report

Close