Natječaj Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za oglašavanje hrvatskog turizma na internetskim portalima u inozemstvu, vrijedan 14,9 milijuna kuna, izazvao je prijepore zbog navodne nedosljednosti u ocjenjivanju ponuda.
Žalila se Agencija ProMedia Publicum, a u HTZ-u je održan sastanak predstavnika agencija i njihovih odvjetnika. Inače, u branši svi hvale HTZ jer je povećao transparentnost natječaja objavivši sve detalje ocjenjivanja, među ostalim, Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda te tablicu Oglašavanje na portalima 2014. – ocjena ponuda. No, iz tih dokumenata potekla je sumnja da povjerenstvo nije bilo dosljedno u ocjenjivanju ponuda. Tina Jukić Tomljanović iz ProMedia Publicuma potvrdila je žalbu, ali je odbila komentirati detalje. Rekla je samo da su sudjelovali na sastanku u HTZ-u na kojem su iznesene primjedbe. Sandra Knežević, voditeljica odnosa s javnošću HTZ-a, ističe da su razgovori s ProMedia Publicumom prošli korektno.
"S tom agencijom HTZ je sklopio ugovore o oglašavanju na tržištima Švicarske, Nizozemske i Finske", kaže Knežević. Povjerenstvo za sva tržišta na kojima se provodio natječaj, pa tako i za tržišta Njemačke, Italije, Slovačke, V. Britanije i Slovenije, ističe, ocjenjivanje je obavilo prema istim kriterijima. Odabrana je, objašnjava, ponuda tvrtke koja je zadovoljavala sve uvjete propisane natječajem na najvećem broju zadanih portala te koja je dostavila dokaze i jamstva da može isporučiti ponuđeno. "Od 11 agencija koje su se javile na natječaj samo su tri dostavile svu traženu dokumentaciju i samo su ponude tih agencija došle u obzir za konačni odabir", kaže Knežević. Riječ je o zagrebačkim agencijama proMedia Publicumu i Real grupi te austrijskoj KG grupi.
Prema odluci povjerenstva HTZ-a, najbolju ponudu na 15 tržišta predala je Real grupa, na trima tržištima najboljom se pokazala proMedia Publicum, a na jednom tržištu KG grupa. Kako smo neslužbeno doznali, navodno su sporne bile ocjene povjerenstva na tržištima Italije, Njemačke i Slovačke. U Slovačkoj je ponuda ProMedije ocijenjena najboljom. Prema podacima o impresijama, HTZ-ovi bi oglasi ondje, da je odabrana ta agencija, bili prikazani 31,4 milijuna puta. No, povjerenstvo je odabralo drugu agenciju koja je obećala prikazati HTZ-ove oglase 18,9 milijuna puta, i to unatoč tome što je i pokazatelj kvalitete impresija, tzv. ponderirani indeks impresija, bio u korist ProMedije.
U Italiji pak povjerenstvo posao oglašavanja nije dodijelilo ProMediji iako je ta agencija nudila više impresija i veći ponderirani indeks impresija, a imala je isti nedostatak kao i pobjednik: nije mogla jamčiti oglas na portalu koji je HTZ tražio. Iako su imali isti nedostatak, za pobjednika piše da je zadovoljio. U Njemačkoj je pak ponuda pobjedničke agencije po impresijama i ponderiranom indeksu impresija uvjerljivo bolja. No, kao i u Italiji, ta agencija nije osigurala poziciju na jednom od traženih portala, ali nije diskvalificirana.U HTZ-u ističu da rad članova povjerenstava nadziru direktor Glavnog ureda i tijela HTZ-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu