Akcijski plan podrške izvozu donosi izvoznicima milijardu kuna putem nekoliko državnih institucija, od HBOR-a i HAMAG Investa, odnosno preko programa Ministarstva financija, Ministarstva gospodarstva i Ministarstva poduzetništva od početka 2015.
Predviđa i razne mogućnosti financiranja kroz instrumente EU, a s njegovom se realizacijom kreće prigodno. Naime, Vlada ga je usvojila u četvrtak, a s time se poklopila objava DZS-a o povećanju izvoza od 7,9 posto u prvom kvartalu. Očekuje se da će nove mjere biti snažan vjetar u leđa gospodarstvenicima koji su izvozno orijentirani (13 posto tvrtki koje ostvaraju 65 posto prihoda i zapošljavaju 50 posto radnika), ali i početnicima. No, njihov stvarni učinak bit će mjerljiv od sredine iduće godine. Mjere nisu populističkog karaktera, konstatiraju izvoznici, dok Joško Klisović, šef Vladna Povjerenstva za internacionalizaciju hrvatskog gospodarstva, tijela zaduženog za izradu i praćenje provedbe, potvrdio je da će "trebati najmanje godinu dana da u potpunosti zažive".
Vladin mrežni portal za izvoznike jedna je od bržih mjera koja će početi funkcionirati potkraj godine. Pružat će izvoznicima sve relevantne informacije na jednome mjestu. Preko mreže gospodarske diplomacije upoznavat će se izvoznici s konkretnim poslovima koji se nude na drugim tržištima. No, tako će se moći doći i do uputa o izvoznim prilikama i prije nego što podaci postanu javni. Pravi izazov je u povezivanju izvoznika kako bi zajedničkim nastupom ojačali konkurentsku poziciju. Riječ je o povezivanju po uzoru na klasterizaciju na domaćem tržištu i u izvoznom nastupu. Plan predviđa opskrbljivanje izvoznika informacijama o tržištima, kao i periodične susrete u veleposlanstvima, gdje će razmijeniti podatke i brifirati se o pouzdanim partnerima, savjetnicima i odvjetnicima.
U planu je okupljanje izvoznika po projektima i djelatnostima u inozemstvu, a kod kuće se pokreće edukacija diljem zemlje uz pomoć HGK. Usluge savjetovanja za izvoznike uvode se na jednom referentnom mjestu, gdje će moći provjeriti svoju izvoznu spremnost. Podršku će dobiti i za osmišljavanje nastupa na tržištu, a za prezentacije na sajmovina praksa bi trebala postati jedinstveni nacionalni štand, kao uvod u rebrending. Izvoznicima se otvara nova perspektiva: na njihov prijedlog Vlada će odlaziti u posjet zemljama koje su ocijenili kao prioritetna tržišta. U sklopu Misije za rast izvoznici će moći biti u pratnji dužnosnika EK u posjetu nekoj zemlji, što znači da će se moći koristiti instrument snage EU za promicanje hrvatskoga gospodasrtva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.samo naprijed..Slavonci jurišaju sa vinom na Kinu i na Ameriku a u Dubrovniku, Rovinju, Ljubljani ili Frankfurtu niti traga o njihovoj graševini. A gospodin Joško radi sigurno na ocnivanju nove državne “ASTRU” pa će u eksportnu ofenzivu prema uzoru na 80e
A jadan ti, pa kako će ti ikome pomoći da izvozi. Koje kupce ti poznaješ, koje proizvode, koje tržište…..ne kužim kako…jadan sebi umislio da nešto zna o poslovnom svijetu. Pa trebao si barem 10 godina prvo raditi u prodaji neke velike Hrvatske kompanije da bi pomogao….što ćemo sljedeće čuti, da će voziti Airbus, il biti kirurg…koja budaletina
Mislim da je tipfeler u godini. Vjerojatno se misli na 2051.
Uključite se u raspravu