Što će Ikea učiniti za hrvatski shopping turizam?

Autor: Poslovni.hr/Hina , 08. svibanj 2014. u 16:10
Arhivska fotografija: Premijer Zoran Milanović s predstavnicima tvrtke IKEA; Photo: Robert Anic/PIXSELL

Na inicijativu zagrebačkog trgovačko-zabavnog Arena Centra danas je u tom centru održan okrugli stol “Kupnja ili shoping kao dio turističkog doživljaja” čime je u Hrvatskoj zapravo tek jače otvorena ta tema koja je nepravedno zapostavljena, a veliki potencijal suradnje turizma i trgovine koji može povećati maloprodaju nedovoljno iskorišten.

Na inicijativu zagrebačkog trgovačko-zabavnog Arena Centra danas je u tom centru održan okrugli stol "Kupnja ili shoping kao dio turističkog doživljaja" čime je u Hrvatskoj zapravo tek jače otvorena ta tema koja je nepravedno zapostavljena, a veliki potencijal suradnje turizma i trgovine koji može povećati maloprodaju nedovoljno iskorišten.

U takvim su se ocjenama složili gotovo svi sudionici današnjeg okruglog stola, od kojih je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba naglasio da u Hrvatskoj postoji dosta velikih trgovačkih centara koji bi, iako nisu građeni za turiste, ipak mogli naći i u toj publici svoj interes te se više povezati s agencijama, hotelijerima i drugim turističkim subjektima u destinaciji u kojoj posluju kroz organizaciju shoping tura, izleta i sličnog.

Isto vrijedi i obrnuto, da agencije nađu više interesa za organizaciju shoping tura ili izleta, te da kada 'vode' turiste po Hrvatskoj, bilo domaće, a pogotovo strane, i pogotovo u veće gradove gdje se ima što kupiti, tim turistima ostave više vremena za shoping, kako to inače čine kada voze domaće turiste u inozemstvo.

Velik potencijal za suradnju trgovine i turizma, a time i za povećanje turističke potrošnje i maloprodaje, Žgomba vidi i u lokalnim trgovinama (suvenirnicama, autohtonih prehrambenih proizvoda, vinotekama i raznim drugim).

Direktorica Instituta za turizam Sanda Čorak smatra da više nije problem u ponudi, nego u lošoj informiranosti turista, za što se kao turistička zemlja trebamo više potruditi.

Kazala je i da turisti (poslovni, u prolazu, odmorišni i drugi) u Zagrebu još kako-tako troše na shoping i drugo, jer je i ponuda relativno dobra i velika, za razliku od jadranskih destinacija koje shoping potencijal uopće nisu iskoristile, pa čak ni za vrijeme relativno dobro posjećenih i popularnih manifestacija.

Ni kod turista koji dolaze u Zagrebu kupnja nije neki važniji motiv dolaska jer je to tek za njih 5 posto, a većinom, njih preko 40 posto, dolaze zbog poslovnih obveza.

I Arena Centar to sve više zanima, kazao je njegov direktor Mike Pugh. Ove godine očekuju povećanje broja posjetitelja za oko 500 tisuća u odnosu na lani ili na više od devet milijuna, među kojima su primjetili da je sve više stranaca-turista, ali i domaćih iz drugih gradova te posjetitelja/kupaca. Surađuju već s nekim hotelijerima i agencijama, ali definitivno to još nije u onoj mjeri u kojoj bi se moglo.

Primjere iz poslovanja trgovačkog centra West Gate-a kod Zaprešića uz autocestu prema Krapini, iznijela je direktorica Turistička zajednice Zagrebačke županije Ružica Rašperić kazavši da je taj centar uložio velike novce u online i posebno marketing na društvenim mrežama te da mu je to u zadnje dvije godine dovelo puno više turista koji dolaze u ili odlaze iz Hrvatske. Porast turističke kupnje na području Zagrebačke županije očekuje i s otvaranjem Ikee.

Komentirajte prvi

New Report

Close