Britanski niskotarifni avioprijevoznik easyJet prema svemu sudeći od jeseni više neće letjeti prema Zagrebu.
Naime krajem listopada tekuće godine ističe ugovor ove zrakoplovne kompanije i Zračne luke Zagreb. I dok novi koncesionar na Plesu za sada nema saznanja o planovima britanskog prijevoznika za naredno razdoblje, u easyJetu su izgleda donijeli odluku od odustajanju od Zagreba. Kako piše Jutarnji list, pozivajući se na Celine Prenez, glasnogovornicu easyJeta za Europu, ta kompanija preispituje svoje poslovanje u Zagrebu te potvrđuju da od zime 2014. više neće letjeti za hrvatsku metropolu. Razlog za ovakav potez je u troškovima.
Naime, easyJet je niskotarifni prijevoznik čiji princip poslovanja je da od zračnih luka u koje slijeće dobije vrlo povoljne uvjete. Zbog toga "lowcoster" najčešće slijeću na neke pomoćne zračne luke, a ne na glavne "nacionalne" aerodrome. Prijašnjim upravama Zračne luke Zagreb je očito bilo u interesu pristati na niže cijene za easyJet koji im je donosio putnike. No, krajem prošle godine je francuski koncesionar ZAIC preuzeo Pleso, a gotovo odmah je došlo do povećanja cijene na svim sektorima aerodroma – poznati su oni za putničke karte i cijenu parkiranja automobila, dok su cijene za pojedine zračne prijevoznike individualne i poslovna tajna.
Novi koncesionar računa na neke nove operatere koji bi trebali slijetati na Pleso, a koji bi već ove godine trebali povećati promet broja putnika za osam posto. S obzirom da je u prvom kvartalu zabilježen pad broja putnika za 10-ak posto u odnosu na početak 2013., teško je očekivati da će se to realizirati. Za sada je nejasna sudbina Croatia Airlinesa koja čini 60 posto prometa na ZL Zagreb, a koja već godinu dana traži strateškog partnera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Odličan posao koncesionara [emo_palacd]. Srećom vode zračnu luku na koju djeluju poluge tržišta pa neće moći prodavati maglu i raditi loše poteze u isto vrijeme.
Za šaku dolara….potopit će aerodrom…
Nadam se da u ugovoru s Francuzima postoje penali ukoliko dođe do smanjenja prometa.
Naime, oni su dobili posao da povećaju promet.
To je cijeli smisao ove koncesije.
Odlično su startali. Dizanje cijena i smanjenje volumena je uvijek ispravan put.
U propast.
Uključite se u raspravu