Zagreb, 22. travnja 2014. – u utorak je u organizaciji udruge MBA Croatia u prostorijama HGK u Zagrebu održano predavanje "Tajne uspješne prodaje". Predavanje su zajednički održali Mirela Španjol Marković i Ivica Penić, dokazani stručnjaci na područjima komunikacije i prodajnih vještina. Pred više od 60 ljudi odgovorili su na dva ključna pitanja – što i kako govoriti u prodajnom ciklusu.
"Ljudi kupuju proizvode i usluge samo iz dva razloga: koristi koju dobijaju te sprečavanja neželjenog.", bila je jedna od tvrdnji na kojoj je Penić temeljio početak prodajnog ciklusa i pristupa kupcima. Također je istaknuo važnost dobrog upoznavanja kupca odnosno ciljne grupe, a tek se nakon toga može pristupiti konkretnim prodajnim procesom. Ovo nisu samo tvrdnje već stvarna iskustva – brojni su primjeri timova sposobnih startup kompanija koji su mjesecima bili fokusirani isključivo na svoj proizvod, a na tržište nisu niti pomislili.
Mirela Španjol Marković podijelila je nekoliko praktičnih savjeta za telefonski i direktan razgovor s kupcima, objasnila kako bi trebao izgledati dobar sales pitch, napomenula važnost prvih 30 sekundi u pristupanju kupcu te demonstrirala kako reakcije na prigovore dijele obične prodavače od kvalitetnih. Jedan od najgorih prodavačevih poteza jest upustiti se u nadmetanja s kupcem braneći svoj stav ili dokazujući kako puno više zna od njega. S druge strane, puno kvalitetnije rješenje je saslušati kupca i upotrijebiti njegove prigovore kako bi dokazali pozitivne aspekte vlastitog proizvoda ili usluge.
Vrijeme predviđeno za pitanja i odgovore pokazalo se prekratkim, a sudionike su najviše zanimale teme o prezentaciji cijena u prodajnom ciklusu, komunikaciji i odobravanju popusta u cjenovnom nadmetanju s konkurencijom te o načinu prezentiranja kvalitetnih značajki proizvoda ili usluge.
Na kraju predavanja je uz čašicu šampanjca održano tradicionalno neformalno druženje koje su sudionici iskoristili za širenje mreže poslovnih kontakata te razgovore o budućoj suradnji.
O udruzi
MBA Croatia je udruženje polaznika i diplomanata MBA studija u Republici Hrvatskoj. Djelatnost Udruge je okupljanje i suradnja studenata na MBA studijima u zemlji i inozemstvu, organizacija predavanja i seminara, povećanje poznatosti prednosti studija MBA, povezivanje MBA studenata i diplomanata u poslovnim i društvenim aktivnostima.