Trend sve većih i skupljih akvizicija i dalje ne jenjava. Za najnoviju "bombu" koja je odjeknula u poslovnom svijetu pobrinuo se američki industrijski konglomerat General Electric (GE).
Prema navodima Bloomberga koji se poziva na anonimne, ali dobro upućene izvore, GE namjerava za više od 13 milijardi dolara preuzeti francuskog proizvođača energetske i željezničke opreme Alstom. Valja naglasiti kako je potencijalna svota ovog preuzimanja tek pet posto tržišne kapitalizacije General Electrica. Iako je Alstom demantirao da je službeno primio bilo kakvu ponudu za preuzimanje, to nije spriječilo ulagače na Pariškoj burzi da dionicu francuskog industrijskog ponosa lansiraju za 12 posto na 27,4 eura. U jednom trenutku dionica je skočila čak 16 posto u odnosu na cijenu od srijede.Izvori Bloomberga otkrivaju kako bi GE mogao dati ponudu najranije početkom sljedećeg tjedna. Ako se to uistinu ostvari, američke kompanije samo u dosadašnjem dijelu godine utrošit će više od 75 milijardi dolara na inozemne akvizicije.
89mlrd.
dolara gotovine lani je na računima imao GE, od čega gotovo dvije trećine izvan SAD-a
Iako je malo nelogično da američke kompanije ulaze u takve povijesne poslove u vrijeme kada su cijene dionica na rekordno visokim razinama, razboriti razlog takvoj poslovnoj politici nalazi se u američkom poreznom tretmanu dobiti iz inozemstva. Ona se, naime, oporezuje po višoj stopi od 35 posto."Kada imate poreznu obvezu na unesenu dobit, a znate da ćete i dalje rasti na nekom tržištu, ima smisla iskoristiti tu gotovinu", pojasnio je za američki medij Bob Partridge, partner u hongkonškoj podružnici revizorske kuće Ernst&Young. A General Electric sjedi na gomili inozemne dobiti. Službeni podaci govore da se krajem prošle godine gotovo dvije trećine od 89 milijardi dolara kompanijine gotovine nalazilo izvan SAD-a. Međutim, pitanje je hoće li GE uspjeti na kraju preuzeti Alstom jer će to biti posao u kojem nije samo novac bitan. Alstom je francuski nacionalni industrijski ponos koji zapošljava 18.000 ljudi samo u Francuskoj.
Kompanija je 2004. sanirana državnim novcem pa će politika biti značajna prepreka u prodaji takve kompanije Amerikancima. Ipak, medijske špekulacije govore kako bi američka kompanija bila više zainteresirana za Alstomov energetski program dok bi se politički osjetljiviji željeznički program ostavio Francuzima. Podsjetimo, Alstom je proizvođač francuskog vlaka visoke brzine TGV na koji su Francuzi posebno ponosni. Međutim, problem u takvom pristupu jest što bi preuzimanje na takav način moglo narušiti tržišno natjecanje na europskom tržištu. Naime, General Electricov i Alstomov proizvodni program upravo se ovdje preklapaju. Uz to, energetski proizvodni program francuskoj kompaniji sudjeluje sa 70 posto u ukupnim prodajnim prihodima. U svakom slučaju, pitanje je kako će priča oko američko-francuske industrijske alijanse uopće završiti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu