Nizozemska kompanija Damen Shipyards Group jedina je dala ponudu za kupnju 61,57 posto dionica Jadranskog brodogradilišta Bijela u Crnoj Gori.
Prema uvjetima natječaja tražen je investicijski program u minimalnom iznosu od 15 milijuna eura u osnovna sredstva u razdoblju od tri godine, u cilju započinjanja i razvoja djelatnosti remonta jahti i megajahti. Natječajna komisija će, kako je priopćeno agenciji Mina-business, u prvoj fazi evaluacije ponude u roku od sedam dana, ocijeniti njenu formalnu ispravnost i ispunjenost traženih uvjeta. Direktor razvoja u Damenu, Heni den Tom, rekao je Vijestima da je koncept njihove ponude takav da prije svega odgovori zahtjevima koje je crnogorska vlada postavila raspisujući natječaj za privatizaciju remontnog brodogradilišta, koje je dosad nekoliko puta bezuspješno pokušavala prodati.
40brodogradilišta
diljem svijet posjeduje Damen Shipyards Group
Uložit će i više
"U potpunosti smo se složili s vizijom vlade da se napravi preusmjeravanje osnovne djelatnosti na remont jahti. Brodogradilište u sadašnjem stanju jednostavno više nije profitabilno i predstavlja rupu kroz koju se troše proračunska sredstva. Ne možete sebi držati povez preko očiju i ne vidjeti što je budućnost", rekao je den Tom. On nije želio govoriti o cijeni koju su ponudili navodeći da je na crnogorskoj vladi kao poslodavcu da to objavi. Dodao je da će traženi minimalni investicijski plan Damena realizirati za dvije i pol godine, a ukupan iznos njihovih ulaganja bit će mnogo veći nego što je natječajem traženo. Nizozemski Damen ima 40 brodogradilišta diljem svijeta, zapošljava više od osam tisuća radnika i ima godišnji obrt od oko 1,5 milijardi eura. U Bijeloj žele izgraditi i dizalo koje će moći podignuti vrlo velike brodove, a gradit će i suvremeni pogon za bojanje jahti. Također obećavaju rekonstrukciju plutajućeg doka da bi mogao primiti i superjahte.
Teški uvjeti
Inače, početak godine u Jadranskom brodogradilištu u Bijeloj donio je dobru zaposlenost, ali i otežano financiranja velikog broja remonta. Prema riječima izvršnog direktora Petra Tušupa, remont su morali osigurati iz obrtnih sredstava pa je zbog toga došlo i do kašnjenja. O trenutnim uvjetima poslovanja najbolje govori podatak da je jedan od uvjeta da se dobije posao mogućnost odgođenog plaćanja, tako da se samo dio remonta plaća po završetku radova, a ostatak u više mjesečnih rata. Ovih dana na remont su trebala doći još četiri broda, a do kraja mjeseca još četiri. Uz Damen, u natjecanju za Bijelu bila je i talijanska korporacija Fincantieri, ali nije poslala konačnu ponudu.
Dobra oprema
Obala od 1120 metara
Brodogradilište je osnovano 1927. godine. Raspolaže s dva plutajuća doka dužine 250 metera, odnosno 184 metra, ima operativnu obalu ukupne dužine 1120 metara, poseduje tri remorkera, veliki broj raznih tipova dizalica nosivosti od 2,5 do 50 tona, raznovrsna energetska postrojenja, suvremena komunikacijska sredstva, kao i sve potrebne remontne kapacitete i opremu
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu