Imidž brenda automobila važniji je od dramatičnog dizajna

Autor: Tatjana Tadić , 17. travanj 2014. u 22:01
Kevin Rice

Vidjeti svoju kreaciju na cesti nakon deset godina rada na njoj od vizije pa do svih tehničkih, financijskih i regulacijskih ograničenja je ogromno zadovoljstvo.

Kevin Rice kreativni je direktor tvrtke Mazda Europe s gotovo tridesetogodišnjim iskustvom u biznisu dizajniranja automobila, a uskoro će gostovati na Tjednu dizajna u Zagrebu u sklopu programa Auto® – konferencije o dizajnu automobila, kao jedan od predavača. Rice je radio i kao dizajner u Opelu i čak trinaest godina u BMW-u, a kao vrhunac svoje karijere izdvaja dizajn kultne Mazde RX-8. Zašto mu je taj automobil posebno drag, govori za Poslovni dnevnik.    

Kako izgleda posao kreativnog dizajnera Mazde? 
Moj je posao da vodim i nadahnjujem naš stručni kreativni tim kako bismo svi zajedno mogli proizvoditi najbolje i najpoželjnije automobile.

Koji su najvažniji projekti na kojima ste radili i kojim modelima ste dali svoj pečat i kako?
S obzirom da sam se tek prošle godine ponovno priključio Mazdi, svi projekti na kojima sada radim su u fazi razvoja tako da na njih treba pričekati još neko vrijeme, no kada sam prije nekoliko godina bio dio Mazdinog tima bio sam jako angažiran na dizajnu Mazde RX-8.

 

25.travnja

počinje konferencija o dizajnu automobila u sklopu Tjedna dizajna

U uvodu Tjedna dizajna u Zagrebu pročitala sam da je vaša ljubimica Mazda RX-8. Što vam je tako posebno u tom automobilu?
Mazda RX-8 je jedinstven automobil. Ne postoji drugi četverosjed s takvim dramatičnim proporcijama i kompaktnim dimenzijama, a upravo ga one čine posebnim automobilom. Proporcije trebale biti takve zbog kompaktnosti rotacijskog motora i inventivnog 'freestyle' sustava zbog kojih se vrata otvaraju nasuprotno. Niti jedan drugi proizvođač automobila nije mogao, a niti sada ne može, kopirati ove proporcije.

U kojem smjeru će se razvijati dizajn automobila? Očekujete li i kada, neke revolucionarne promjene i hoće li one doći s značajnom promjenom tehnologije?
Danas je imidž brenda važniji od dramatičnih promjena u dizajnu automobila, kao što su one bile 50-ih, 60-ih, 70-ih i 80-ih godina. Međutim te se revolucionarne promjene nisu dogodile samo zbog dizajnera. Proizvodna metoda je utjecala na način kako su oblici mogli biti oblikovani. Na revolucionarni skok morat ćemo još čekati jer za njega je potrebna još jedna velika tehnološka promjena. Iako u dizajnu interijera revolucija se već događa, tako da; tko zna? Možda onda niti revolucija u dizajnu eksterijera nije tako daleko?

Razlikuje li se dizajn električnih automobila i hibrida od benzinaca i dizelaša? Čini se da oni uvijek izgledaju 'pitomije' je li to moj dojam ili neki psihološki trik?
Drugačiji pristup dizajnu električnih automobila je korporativni izbor. On ne mora biti drugačiji. Većina tvrtki ima jednak pristup u dizajnu električnih i konvencionalnih automobila, no s druge strane, neki su od te različitosti napravili  "veliku stvar". Naravno, sve ovisi o tome koju poruku kompanija želi komunicirati. Zanimljivo je da sadašnji prihvaćeni lider električnog automobila ima 'normalan' dizajn eksterijera, ali revolucionaran dizajn interijera. Električni se automobili prodaju u jako malim količinama i stvarne uštede goriva i nisu tako dramatične, jer ipak automobilske tvrtke u svojim ponudama imaju, uglavnom, automobile na uobičajeni pogon. Mazdina Skyactive tehnologija nudi učinkovitost za sva vozila u ponudi.

Radite li na kakvom novom tipu gradskog vozila?
Moguće je da ćemo u budućnosti vidjeti novi tip gradskog vozila, ali ta je odluka na običnim ljudima – dokle god će ljudi automobile voziti zbog društvenog statusa novi tip transportnog vozila bit će težak izazov. Električni automobili su alternativa, ali većina ljudi ipak bira "običan" automobil. Možda se rješenje nalazi u tome da moramo gledati način na koji radimo i živimo. Svi radimo na istom mjestu (kad pričamo o gradovima), ali živimo predaleko da bi hodali do radnog mjesta. Rad od kuće ili 'mobilno' radno mjesto od nas ne bi zahtijevao svakodnevno putovanje, ali za to je potrebna ipak velika društvena promjena.

Kako se uopće osjećate radeći posao snova svakog dječaka?
Vidjeti svoju kreaciju na cesti nakon deset godina rada na njoj od vizije pa do svih tehničkih, financijskih i regulacijskih ograničenja je ogromno zadovoljstvo. Premda kao dijete nisam imao ideju kako stvaranje automobila može biti komplicirana stvar, ali nakon što svoj automobil vidite na cesti to je zadovoljstvo još veće.

Komentirajte prvi

New Report

Close