AZTN uvjetno odobrio koncentraciju Agrokora i Mercatora

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. travanj 2014. u 15:16
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja uvjetno je odobrila koncentraciju koncerna Agrokor i Mercatora, a rješenje o uvjetno dopuštenoj koncentraciji čelnici Agencije predstavit će na konferenciji za novinare u ponedjeljak.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) uvjetno je odobrila koncentraciju koncerna Agrokor i Mercatora, a rješenje o uvjetno dopuštenoj koncentraciji čelnici Agencije predstavit će na konferenciji za novinare u ponedjeljak, najavljeno je danas iz AZTN-a.

Kako se navodi u pozivu za press konferenciju, odluku Agencije će predstaviti predsjednik Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja Mladen Cerovac, zamjenica predsjednika Vijeća Vesna Patrlj, voditeljica Odjela za koncentracije Nikolina Moslavac te glavni ekonomist AZTN-a Ivan Ante Ivanda.

U Agenciji, do službene objave rješenja, ne žele iznositi nikakve pojedinosti o brojnim uvjetima koje će Agrokor morati zadovoljiti za preuzimanje slovenskog trgovačkog lanca Mercatora.

Naime, kako su već ranije najavljivali iz Agencije, Agrokorovo će preuzimanje Mercatora tražiti ispunjavanje niza vrlo ozbiljnih uvjeta, među ostalim i dezinvestiranja.

Agrokor je namjeru koncentracije hrvatskom regulatoru prijavio početkom srpnja prošle godine, a iz AZTN-a su i prije same prijave upozoravali da će, s obzirom na tržišne udjele novog gospodarskog entiteta Agrokor/Mercator u Hrvatskoj, Agrokor sasvim sigurno morati predložiti mjere koje idu u pravcu dezinvestiranja, odnosno prodaje, davanja u dugoročni zakup, raskida zakupa prodajnih prostora i sl.

Naime, prema ocjeni Agencije iz lipnja 2013. godine, kada bi se u sadašnjem obliku na hrvatskom tržištu spojile maloprodaje Agrokora i Mercatora, tržišni udio tako spojenog društva bio bi između 30 i 40 posto, dakle bio bi zabranjen.

Ocjena je AZTN-a bila da bi ta koncentracija imala značajan negativan utjecaj na tržišno natjecanje, a najveći bi problem bio udio na području Zagreba i Zagrebačke županije, gdje bi tržišni udio bio između 50 i 60 posto. U Agenciji su smatrali da bi za Agrokor bilo idealno da je, s obzirom na takvu snagu svog maloprodajnog lanca Konzum, Mercator mogao preuzeti bez njegove prodajne mreže u Hrvatskoj.

Mjere kojima bi pozitivni učinci koncentracije na tržišno natjecanje prevladali one negativne Agrokor je trebao predložiti sam u svojoj prijavi koncentracije, a u rujnu prošle godine Agencija je objavila kako prvotno predložene mjere nisu dostatne, bez navođenja detalja.

Agrokor je prijavu dopunio krajem listopada, a postupak ocjene koncentracije Agrokora i Mercatora Agencija je započela krajem studenog prošle godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close