Rast dobiti Targeta veći od Wal-Marta

Autor: Ksenija Končevski , 16. studeni 2006. u 06:30

Wall-Mart je poslovanje za treći kvartal zaključio rastom dobiti od 11 posto, na 2,65 milijardi dolara, dok je diskontni trgovački lanac Target uvećao za 16 posto i ostvario 506 milijuna dolara dobiti, čime je 12. put u posljednjih 15 kvartala nadmašio konkurenta

Uvećavši prodaju hrane i igračaka američki maloprodajni trgovački lanci Wal-Mart i Target treće ovogodišnje tromjesečje zaključili su rastom dobiti za više od deset posto.Wal-Mart je poslovanje za to razdoblje tako zaključio 11-postotnim skokom dobiti na 2,65 milijardi dolara spram 2,37 milijardi dolara koliko je iznosila u istom lanjskom razdoblju, uz 12-postotno uvećanje prihoda na 83,5 milijardi dolara. U nastojanju pridobivanja kupaca, predsjednik uprave H. Lee Scott je na početku ovogodišnje predblagdanske prodajne sezone (prije dva tjedna) smanjio cijene najprodavanijih igračaka, malih kućanskih aparata, elektronike te generičkih lijekova.Najveći svjetski maloprodajni trgovački lanac koji renovira više od polovice američkih prodavaonica radi privlačenja šireg raspona kupaca, u ponudu je dodao i skuplju elektroniku te odjeću. Wal-Mart ima otvorenih 3900 trgovina u SAD-u, a 1. studenog ih je diljem svijeta imao ukupno 6640. Wal-Martova internacionalna prodaja u trećem kvartalu rasla je 34 posto, na 19,2 milijardi dolara, i to na temelju akvizicija nakon što je američka tvrtka kupila većinski udio tvrtke Central American Retail Holding Company (CARHCO).Unatoč uvećanju kvartalne dobiti za treće tromjesečje, Uprava Wal-Marta je umanjila ovogodišnje prognoze ostvarenja dobiti. Wal-Martov glavni financijski direktor Thomas Schoewe potvrdio je da je kvartalna prodaja u Wal-Martovim prodavaonicama otvorenima u posljednjih godinu dana uvećana 1,5 posto, što je najmanji postotak rasta od početka 2005. godine. Prodaja u četvrtom kvartalu, prognozira Schoewe, rast će između 1 i 2 posto.

Visoke cijene goriva negativno su se odrazile na prodaju Wal-Marta dosad u ovoj godini jer su se kupci s nižim primanjima a opterećeni s većim troškovima slabije odlučivali na kupnju. Pad cijena goriva sada bi se trebao pozitivno odraziti na rast prihoda Wal-Marta. Dionice Wal-Marta na cijeni su u ovoj godini dosad izgubile 1 posto, spram 5,1 posto koliko su u istom razdoblju dodali udjeli rivalskog Targeta.Američki diskontni trgovački lanac Target je poslovanje za isto kvartalno razdoblje zaključio 16-postotnim skokom profita što je uprava također pripisala većoj prodaji hrane i igračaka, ali i većim prihodima od poslovanja s kreditnim karticama.Drugi najveći američki diskontni trgovački lanac u proteklom je kvartalu ostvario 506 milijuna dolara dobiti koja je za isto razdoblje lani iznosila 435 milijuna dolara. Prihodi su nakon lanjskih 12,2 milijardi dolara skočili na 13,6 milijardi dolara. Kako bi kupce češće mamio u svoje prodavaonice, Target je pak ponudu proširio mješovitom robom.Kompanija je tako u trećem kvartalu predstavila i svoju novu ponudu organski uzgojene hrane nakon što je konkurent Wal-Mart ponudu proširio sličnim proizvodima. Target posluje u ukupno 1444 prodavaonica, a predsjednik uprave Robert Ulrich u ponudu je odlučio uvesti odjeću te kućne potrepštine. Prodaja u Targetovim prodavaonicama otvorenima u posljednjih godinu dana u prošlom je kvartalu skočila 4,6 posto, čime je Target 12. put tijekom posljednjih 15 kvartala nadmašio Wal-Mart.

Pad dobiti Home Depota za 3,1 posto

Vodeći svjetski maloprodajni trgovac robom za unutrašnje uređenje domova Home Depot treći je kvartal zaključio 3,1-postotnim padom dobiti. Riječ je prvom padu dobiti te američke tvrtke u posljednje tri godine, a razlog je hlađenje tržišta nekretnina. Dobit Home Depota je nakon lani ostvarenih 1,53 milijardi dolara u trećem ovogodišnjem tromjesečju potonula na 1,49 milijardi dolara. Prodaja u trgovinama otvorenih u posljednjih godinu dana, poručuju iz tvrtke, spustila se 5,1 posto. Uprava je najavila povećanje broja radnih sati i investicije od 350 milijuna dolara.




Komentirajte prvi

New Report

Close